Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gaskabel


CarlosVespino

Aanbevolen berichten

Heb daarstraks mijn carbu gekuist (spannend spannend) en alles terug mooi erop gezet maar er is 1 probleempje. Ik denk dat de gaskabel te kort is ofzo. Ik kan dat armpje (dat door de gaskabel wordt bewogen) helemaal naar beneden drukken en als ik gas geef gaat het helemaal naar boven, maar als ik de gas terugdraai (gaat ook niet automatisch trouwens, is dit normaal?) dan gaat dat armpje maar voor de helft terug naar beneden, en met de motor aan zorgt dit dus voor een keihoog toerental enzo.

De vragen zijn dus:

- Moet ik mijn gaskabel vervangen? Zonee: wat dan?

- Hoe kan ik ervoor zorgen dat de gas automatisch terugdraait?

Link naar reactie

invetten is niet echt wat je moet doen.

Want het vet werkt tegen.

Je moet er naaimachiene olie in of op de kabel doen.

greetz nico

Link naar reactie
Zit de carbu wel juist terug in elkaar?

Meestal zit er achter de gasschuif een veer die ervoor zorgt dat de gas automatisch terug dicht gaat.

Succes.

was ik ook aan het denken. De veer van de gasschuif 'trekt' je kabel terug. Kijk eens of de gaine wel goed zit in het carbuhuis ?

Link naar reactie

aan de carbu mankeert nix heb ik juist gezien, maar aan men stuur wel, ik heb de koplamp er is uitgehaald en ik heb gemerkt dat, als ik gas geef, de kabel blijft steken in mijn draaigreep van mijn handvat... ik ga er nu een nieuwe gaskabel insteken, en ik vertel de vorderingen :-)!

Link naar reactie

De gain zit dus nu ergens in mijn kader...

Zie.. ik heb het zelf al 75 keer geprobeerd ma ik kan het echt niet zelf vinden... Het is tegen mijn principes en waarschijnlijk ook tegen die van jullie, ma kan iemand mij komen helpen?

alstublieft?

Je kan niet zeggen dat ik het niet zelf wil doen hé :D

Zeg maar wat je in de plaats wil, maar ik zou de hulp ENORM appreciëren!

Link naar reactie

steek een kabel opnieuw in de gaine als je kunt maar dan van langs onder,met het bolletje langs achter.

Probeer hem dan aan het stuur uit te vissen en trek dan bovenaan de boel naar boven.

Moet zo wel lukken.

Wel maken dat je kabel langs genoeg is.

Veel succes.

Link naar reactie

He Carlos

Het zal toch niet waar zijn dat een staalkabel krimpt door de carburator te reinigen. Het uiteinde van een bowdenkabel zit bij een Vespa in een hulsje. Ook aan het uiteinde aan de gas handle op het stuur zit een hulsje. Als de gaine niet in dat hulsje zit is de kabel wel een centimeter te kort.

Of bleef het gas al hangen voor de reiniging?

Rene

Link naar reactie

De gaine zit erdoor! Na ettelijke malen proberen is dat al gelukt. Nu zit ik met het probleem dat ik niet goed weet hoe de kabel in mijn stuurhuis moeten zitten. Ik heb nu nog 2 problemen:

Ik zal ze proberen uitleggen (aangezien niemand mij wil komen helpen, zal ik de virtuele hulp maar aanvaarden zeker...) ;

Probleem 1:

Als ik aan mijn gashendel draai, moet ik al een halve tour draaien voor de gaskabel de carbu begint open te trekken, bijgevolg kan ik dus maar +-20km/uur rijden want de carbu trekt maar voor 1/4 open. Dit heeft niets met de strakheid van de kabel te maken maar met het plaatsen van de gaine in het stuurhuis. Ik weet dus niet hoe hij er moet inzitten.

Probleem 2:

Mijn carbu lekt naft. Pakkingen vervangen?

Link naar reactie

ik ga het proberen uit te leggen. onderin uw stuur (dit zie je als de koplamp eruit is zit een plaatje met links (als je ervoor staat) 1 gat en rechts 2 gaatjes. Aan de rechterkant dienen deze 2 gaatjes voor de kabels van de versnellingen. Bekijk deze eerst eens goed, er zijn nl 2 mogelijkheden. Of je gein (buitenkabel dus) stopt tegen een plastiek plaatje, of je gein stopt tegen een metalen plaatje. In het geval van een plastiek plaatje komt de gein rechtstreeks tot in de uitsparing van dit plaatje. In geval van een metalen plaatje moet je nog een soort van tonnetje zien zitten dat ervoor zorgt dat de gein achter het plaatje blijft zitten en niet doorschiet.

Aan de kant van je gas moet dus die gein hetzelfde zitten, maw tot tegen/in het plaatje (al dan niet met tonnetje) Nu dat in orde is kijkt men onder het zadel. Aan de carbu zit een regelschroefwaar de kabel doorgaat en de gain tegen stopt. Hier moet ook de gain strak tegen, of beter gezegd in, de regelschroef zitten. Wanneer dit beide het geval is en je kabel is op een deftige manier aangespannen kan je eventueel de laatste speling oplossen door de regelschroef een beetje uit te draaien.

Wat betreft uw lekkende carbu kunnen nieuwe pakkingen in ieder geval geen kwaad en als hij idd aan een pakking lekt kan dat een oplossing voor uw probleem zijn

Link naar reactie

Aan de carbu zelf is alles in orde qua kabel. Die nieuwe pakkingen zal ik een van de dagen gaan halen. In mijn stuurhuis heb ik dat plaatje, rechts 2 gaatjes en links 1, zoals het hoort en ik weet waar alles in moet maar mijn gain blijft er niet inzitten en zo zit er dus speling op. Ik moet wel zeggen dat mijn gain niet in het linkse gat eruit komt maar in het rechtse, waar mijn versnellingskabel ook doorkomt. Dat was de enige mogelijkheid want links zaten we vast, dus misschien heeft dat er iets mee te maken maar ik betwijfel het. Ik krijg mn gaine ook echt niet vastgezet in dat plaatje (zeer onhandig gemaakt vind ik, al die kabels).

Dusja.. ik weet echt niet wat te doen. Misschien men gaskabel nog eens extra invetten en NOG EENS proberen en NOG EENS...

Ik zeg het hé, als er IEMAND zich geroepen voelt om mij te komen helpen, het is echt meer dan welkom.

In elk geval al bedankt Geert.

Link naar reactie
@ iedereen die *kuch* zich te goed voelde* om mij te komen helpen

Vind ge dat er nu zelf niet een beetje over... ik had het al tegen een andere forumlid gezegd dat ik wrs een zou langs komen ok tis nu te laat amai alles is gefikst he =D ...

Dat achterlicht kan niet veel zijn he... lampje controleren, messchien draadachterlicht geraakt bij werken aan de carbu !

Groeten dries ( die een kleine exuces verwacht =p )

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...