Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Koppeling - handvat aanpassen


BeaverWasp

Aanbevolen berichten

Hey,

Ik ben nieuw hier en heb een vraagje - als ik de benamingen niet echt juist heb of zo schiet me niet dood want ik ken nog niet alles.

Ik heb een ouwe vespa gekocht, en ben hem aan het opkalefateren.

De notatie van de versnellingen staan niet helemaal juist in lijn met het

streepje op het stuur, if u know what I mean.

Dus, als hij/zij in neutraal staat, "staat" hij volgens de cijfertjes op het handvat in een andere versnelling. Dit is natuurlijk niet erg maar ik vroeg me gewoon af of het makkelijk was om dit juist te zetten.

Ik heb hierover niks gevonden in de historiek van het forum, als ik me niet vergis.

Al bedankt he jongens

Link naar reactie

beste, door onderaan je blokje je versnellingskabels wat bij te stellen, doe de "bolletjes" die de kabels op zijn plaats houden los, zet op je stuur de streepjes van de neutraal overeen, span je kabeltjes op, zet u "bolletjes" terug vast en klaar is kees! (opspannen met behulp van een griptang en schroevendraaier en zorg voor hulp, dan kan die het vijsje vast schroeven op de bewuste "bolletjes"), succes, jan

Link naar reactie

Ik heb soms mijn bedenkingen bij wat ik hier allemaal lees . Aan de

ene kant ken je blijkbaar niets van vespa-mechaniek (het juist zetten vh versnellingshandvat wat heel simpel is -zie herboven) en dan wil je al meteen de motor vervangen etc (wat ook niet zo moeilijk is maar toch van

een heel andere orde is dan 2 kabeltjes regelen).

Zou je als leek niet eerst beginnen met simpele onderhoudswerkjes en/of

daarna de grotere werken uitproberen????? Een goed handwerkboek is voor sommmige modellen onmisbaar .

Afijn Succes ermee !

Bericht bewerkt (12.01.2005 | 07:38)

Link naar reactie

Hey mannen,

Ja je hebt volkomen gelijk natuurlijk - maar ik loop altijd op de zaken vooruit en wil snel alles weten. Is de aard van het beestje zeg maar.

Revisie zelf doen zie ik niet zitten, inderdaad.

Over handwerkboeken gesproken, waar vind je die en zijn ze vlot te verkrijgen in pakweg het engels?

Aanspannen van vitessekabels aan de motorzijde weet ik perfect zitten, maar ik vroeg me gewoon af of het safe was om het "bolleke" gelijk te zetten met het "strepeke" zonder iets te veranderen aan de instelling/spanning van de vitessen??

Ik ben een leek, maar ik heb geen twee linksen gekregen - dus ik ben er wel rap mee weg denk ik.

Alvast een dikke merci

Link naar reactie
  • dave sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...