BeaverWasp Geplaatst: 12 januari 2005 Delen Geplaatst: 12 januari 2005 Hey, Ik ben nieuw hier en heb een vraagje - als ik de benamingen niet echt juist heb of zo schiet me niet dood want ik ken nog niet alles. Ik heb een ouwe vespa gekocht, en ben hem aan het opkalefateren. De notatie van de versnellingen staan niet helemaal juist in lijn met het streepje op het stuur, if u know what I mean. Dus, als hij/zij in neutraal staat, "staat" hij volgens de cijfertjes op het handvat in een andere versnelling. Dit is natuurlijk niet erg maar ik vroeg me gewoon af of het makkelijk was om dit juist te zetten. Ik heb hierover niks gevonden in de historiek van het forum, als ik me niet vergis. Al bedankt he jongens Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 12 januari 2005 Delen Geplaatst: 12 januari 2005 beste, door onderaan je blokje je versnellingskabels wat bij te stellen, doe de "bolletjes" die de kabels op zijn plaats houden los, zet op je stuur de streepjes van de neutraal overeen, span je kabeltjes op, zet u "bolletjes" terug vast en klaar is kees! (opspannen met behulp van een griptang en schroevendraaier en zorg voor hulp, dan kan die het vijsje vast schroeven op de bewuste "bolletjes"), succes, jan Link naar reactie
dave Geplaatst: 12 januari 2005 Delen Geplaatst: 12 januari 2005 welk type oude vespa? Link naar reactie
BeaverWasp Geplaatst: 12 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2005 type Vespa, kweet het ni goe eigenlijk - een 150 van de jaren '60. Wat kost een motorrevisie hiervoor denken jullie? Kan ik een ander type motor eronder duwen? Zo ja eentje met meer cc ? Ik vraag veel hé maar kheb dan ook veel info nodig. Al vast bedank! Link naar reactie
houba001 Geplaatst: 12 januari 2005 Delen Geplaatst: 12 januari 2005 Ik heb soms mijn bedenkingen bij wat ik hier allemaal lees . Aan de ene kant ken je blijkbaar niets van vespa-mechaniek (het juist zetten vh versnellingshandvat wat heel simpel is -zie herboven) en dan wil je al meteen de motor vervangen etc (wat ook niet zo moeilijk is maar toch van een heel andere orde is dan 2 kabeltjes regelen). Zou je als leek niet eerst beginnen met simpele onderhoudswerkjes en/of daarna de grotere werken uitproberen????? Een goed handwerkboek is voor sommmige modellen onmisbaar . Afijn Succes ermee ! Bericht bewerkt (12.01.2005 | 07:38) Link naar reactie
teddy kgb Geplaatst: 12 januari 2005 Delen Geplaatst: 12 januari 2005 een volledige revisie van een vespa-motor kost gemiddeld iets meer dan 600 euro...kan wel tellen... Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 12 januari 2005 Delen Geplaatst: 12 januari 2005 Ligt er aan of je het zelf doet of laat doen natuurlijk. Als je het zelf doet ben je veel minder geld kwijt. Link naar reactie
teddy kgb Geplaatst: 12 januari 2005 Delen Geplaatst: 12 januari 2005 ...tuurlijk...maar aangezien ie n vraag stelt over iets heel simpel zoals het aanspannen van vitesse-kabels, veronderstelde ik dat ie zelf geen revisie zou doen en gaf ik m de scootermarket of classicscooter prijs... Link naar reactie
BeaverWasp Geplaatst: 13 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 13 januari 2005 Hey mannen, Ja je hebt volkomen gelijk natuurlijk - maar ik loop altijd op de zaken vooruit en wil snel alles weten. Is de aard van het beestje zeg maar. Revisie zelf doen zie ik niet zitten, inderdaad. Over handwerkboeken gesproken, waar vind je die en zijn ze vlot te verkrijgen in pakweg het engels? Aanspannen van vitessekabels aan de motorzijde weet ik perfect zitten, maar ik vroeg me gewoon af of het safe was om het "bolleke" gelijk te zetten met het "strepeke" zonder iets te veranderen aan de instelling/spanning van de vitessen?? Ik ben een leek, maar ik heb geen twee linksen gekregen - dus ik ben er wel rap mee weg denk ik. Alvast een dikke merci Link naar reactie
maurice Geplaatst: 13 januari 2005 Delen Geplaatst: 13 januari 2005 koop om te beginnen: Uitg. Haynes : Vespa Scooters (1959-1978) en kijk op www.scooterhelp.com en download en print om te beginnen: (als de link werkt, sommige dagen moelijk) http://epll.no-ip.com/elly_vespa/page_01.htm (opgelet: in dit boek fout ivm mengeverhouding 2-takt!) Kan je al een heel eind verder. Bericht bewerkt (13.01.2005 | 11:23) Link naar reactie
KeusterV50 Geplaatst: 13 januari 2005 Delen Geplaatst: 13 januari 2005 ik heb ook veel last gehad met mijn vitesse kabels , dat neutraal een van de drie vitesse was , maar bij mij was het probleem dat ik de twee kabels had omgewisselt vanonder aan uw blok , dus gewoon verandert en 't was perfect . joew Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 13 januari 2005 Delen Geplaatst: 13 januari 2005 Merk ik daar een licht sarcastische ondertoon, Alex? Merci nog voor de reed valve trouwens... Link naar reactie
Scooterboy Geplaatst: 13 januari 2005 Delen Geplaatst: 13 januari 2005 No problemo! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.