rockit Geplaatst: 11 januari 2005 Delen Geplaatst: 11 januari 2005 Iemand enige ervaring met een tce schijfrem?(16mm as) Positief - Negatief? Is een schijfrem makkelijk zelf te monteren? Kben op zoek naar een handleiding voor dit model... ... . ... Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 11 januari 2005 Delen Geplaatst: 11 januari 2005 Ik heb er één liggen die ik nog moe monteren, van de meeste (zijn al rap 15-20 jaar oud en worden al lang niet meer nieuw geproduceerd) is de dichting om de piston in de klauw af te dichten door de ouderdom uitgezet (rubber doet dit nu eenmaal) en daardoor klemt de piston, wat betekend dat als je alles monteerd, afstelt en remt dat de ie ofwel niet remt, ofwel remt maar niet meer los laat... Deze dichting is vierkant van doorsnede en is NIET courant in de handel te verkrijgen, kan vervangen worden door een dichting uit het BMW-gamma maar deze is enkel te verkrijgen in een dichting-set die al rap 50 euro kost. Ik heb de dichting vervangen door een Vitton O-ring (remvloeistof bestendig) en dit zou moeten werken (remklauwen van Harleys werken ook met een 'gewone' O-ring om de piston af te dichten) maar ik heb hem nog niet gemonteerd of getest dus zeker is dit niet. Voor de rest ziet de kit er kwaliteit uit (TCE is een professioneel remproducent uit de auto/race wereld met een goede reputatie). Verwacht dat de gaten voor de schokdemper er een beetje naast zitten... Nieuwe remblokken bestellen kan ook een probleem zijn, want ze worden niet meer gemaakt maar daar iss wel een mouw aan te passen... Oh, en als het even kan, verander de kit tot volhydraulisch met een MC op het stuur, veel beter... Bericht bewerkt (11.01.2005 | 16:33) Link naar reactie
rockit Geplaatst: 11 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2005 Bedankt voor de info speedracer, kheb er eentje op het oog...zou compleet zijn (foto). Wat met het volledige remsysteem (remhendel..)met bakje op het stuur? Kan ik die zonder al te veel aanpassingen of gewoon ook zo op een sprint veloce plaatsen (met px voorvork)?? Of is dit enkel te plaatsen op een px stuurbasis?? Bericht bewerkt (11.01.2005 | 16:43) Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 11 januari 2005 Delen Geplaatst: 11 januari 2005 Past op geen van beiden, moeten allebei (PX of Sprint) aangepast woren, tenzij je een onderkant van een stuur van een PX met schijfrem hebt... Lot's a grinding and welding... Link naar reactie
dave Geplaatst: 11 januari 2005 Delen Geplaatst: 11 januari 2005 tiens, TCE? Wat is het verschil met de oude grimecas? ziet er toch hetzelfde uit, ni? Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 12 januari 2005 Delen Geplaatst: 12 januari 2005 verschil tussen tce en grimeca is dat tce maar 1 remcilinder heeft en de klauw zich verplaatst bij het remmen, terwijl bij de grimecas 2 zuigers tegelijkertijd op de remschijf drukken. Kheb net mijn tce terug gedemonteerd en hij werkte daarvoor. alhoewel, ik heb hem slechts even getest alvorensd terug te demonteren, niet echt mee gereden Link naar reactie
dave Geplaatst: 12 januari 2005 Delen Geplaatst: 12 januari 2005 Sprint Veloce, dan kunt ge normaal gezien een PX/Lusso vork steken, of een PK XL II vork... maar dan voor een 20mm schijfrem gezien uwe TCE 16 mm is, zou ge enkel een vroeg type P/PX vork kunnen gebruiken... Link naar reactie
rockit Geplaatst: 12 januari 2005 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2005 ... .inderdaad en die heb ik in mijn bezit die vork (voor 1983) greetz Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 12 januari 2005 Delen Geplaatst: 12 januari 2005 Remblokken is erg gemakkelijk aan te komen. Is hetzelfde als Skipper en veel ander automaatmodellen van tegenwoordig. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 12 januari 2005 Delen Geplaatst: 12 januari 2005 thx Martin, bij scootercenter wisten ze mij te vertellen dat die niet meer verkrijgbaar waren dus je hebt me gerust gesteld Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.