Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Welk type helm dragen de vespisten ?


cavalierslokeren

Aanbevolen berichten

ze dragen alle soorten

wel moet ik je zeggen bij een getunde vesp het beter is een integrale te dragen.

zou ik ook moeten doen infeite

Link naar reactie

ik rij al jaren met een systeemhelm en trek me van de 'looks' niets aan.

Mijn Caberg is warm, stil!, gezonder, praktisch en veilig. Zelfs in Zuid-Frankrijk rij ik met deze helm want ooit valt iedereen wel eens, en dan heb ik tenminste mijn tanden nog.

En by the way, een Boxer is geen integraalhelm. Daarvoor is het kinstuk veel te zwak gemaakt, ...maar wel een leuke helm.

Link naar reactie

ik denk dat't vooral afhangt, zoals sidney zegt, van waar je naartoe wenst te rijden

is het voor dagelijks woon-werkverkeer en passeer je regelmatig via de snelweg denk'k dat het aan te raden is om'n geen jethelm te kopen

is het echter om (korte) plezierritjes en meetings te doen lijkt me dat wel aan te raden

ik zou allesinds een integraalhelm nemen:)

Link naar reactie
Is je registratie voor MVF in orde?

Neen

Zelf beschik ik over een jet en systeemhelm. Bij mijn vorige scooters was het zo dat de jet in de zomer en de systeem in de winter werd gedragen.

Gisteren bij het afhalen en de eerste 25km werd de systeemhelm gedragen en vandaag bij een tripje van 75 km de jet. Ik moet zeggen dat de jet mij een beter gevoel geeft. Bij de systeemhelm zit het instrumentenpaneel verscholen acher het kinstuk en bij het inrijden, lees km- & toerenteller in het oog houden en bedieningsknoppen bekijken is de jet praktischer. Uiteraard een stuk onveiliger - kouder enz.

roof boxer

Vind ik persoonlijk een van de mooiste en ook leukste systemen op de markt.

Link naar reactie

Ik heb een jethelm. Vind een intergraal niet zo mooi bij een vespa. Veel vespisten dragen een potje en een bril. Een bril vind ik lastig vandaar een jethelm. Ik kan me indenken dat als je veel snelweg zou nemen een intergraal helm WEL veiliger.

De copter helm van vespa vind ik ook erg mooi maar die heeft wel een zeer klein vizier. Maar of die onder het zadel van de gts past??

Link naar reactie

Nadat mijn systeemhelm bij m'n laatste accident is opengeschoten, ga ik me een integraalhelm kopen van het nog te ontvangen verzekeringsgeld, aangezien ik graag nog een kin zou hebben indien dit nog eens gebeurt(iets waar een pothelm mij niet zo erg van overtuigd)

Link naar reactie

Ik draag een jethelm, zowel in winter als zomer. Bij koud weer zet ik nog een bivakmuts met windstopper op en dan de helm. Al veel gevallen maar nog nooit op mijn tanden hoor. Dan moet je toch al raar vallen denk ik voordat je op de 'smoel' gaat. Maar een integraalhelm is inderdaad wel veiliger, maar ik vind het moeilijker om achteruit te kijken met zo'n complete helm op je bol, je zicht is beperkter. Maar dit zal voor iedereen wel anders zijn denk ik, kwestie van gewoonte zeker?

Link naar reactie

@ Erix:

Volledig gelijk ivm het zicht naar achteren Erix. Vandaar dat ik de door velen als 'lelijk' beschouwde spiegels op de PX gewoon laat staan EN gebruik.

@jelle en anderen met een old style pothelm:

een helm waarin je oren niet volledig in de plastic schelp zitten, (zoals bij de pothelm op de foto is het enkel 'leer') zijn NIET reglementair in Belgiƫ. Bij controle krijg je dezelfde boete als bij rijden zonder helm.

Iedereen is natuurlijk vrij om te kiezen voor een helm die past bij de Vespa.

En ja ikzelf rij 2/3 van mijn km (zo snel mogelijk) op de snelweg en kies oa daarom voor een integraal. Dat is inderdaad een verschil met iemand die voornamelijk rustige ritjes op den buiten doet.

Elk zijn ding zeker?

Link naar reactie

You can't always choose which way you land on the ground. I never wear an open face helmet. The last time i fell off a vespa i travelled several meters along a cobblestone street on my face, if i had been wearing an open face helmet i would have needed a new jaw, teeth, and plastic surgery (maybe i still need the plastic surgery ;-) )

This accident was at a slow speed too, around 35/40 kpu, just a wet tram spoor.

I use a Shoei TXR

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...