Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Welk type helm dragen de vespisten ?


cavalierslokeren

Aanbevolen berichten

ze dragen alle soorten

wel moet ik je zeggen bij een getunde vesp het beter is een integrale te dragen.

zou ik ook moeten doen infeite

Link naar reactie

ik rij al jaren met een systeemhelm en trek me van de 'looks' niets aan.

Mijn Caberg is warm, stil!, gezonder, praktisch en veilig. Zelfs in Zuid-Frankrijk rij ik met deze helm want ooit valt iedereen wel eens, en dan heb ik tenminste mijn tanden nog.

En by the way, een Boxer is geen integraalhelm. Daarvoor is het kinstuk veel te zwak gemaakt, ...maar wel een leuke helm.

Link naar reactie

ik denk dat't vooral afhangt, zoals sidney zegt, van waar je naartoe wenst te rijden

is het voor dagelijks woon-werkverkeer en passeer je regelmatig via de snelweg denk'k dat het aan te raden is om'n geen jethelm te kopen

is het echter om (korte) plezierritjes en meetings te doen lijkt me dat wel aan te raden

ik zou allesinds een integraalhelm nemen:)

Link naar reactie
Is je registratie voor MVF in orde?

Neen

Zelf beschik ik over een jet en systeemhelm. Bij mijn vorige scooters was het zo dat de jet in de zomer en de systeem in de winter werd gedragen.

Gisteren bij het afhalen en de eerste 25km werd de systeemhelm gedragen en vandaag bij een tripje van 75 km de jet. Ik moet zeggen dat de jet mij een beter gevoel geeft. Bij de systeemhelm zit het instrumentenpaneel verscholen acher het kinstuk en bij het inrijden, lees km- & toerenteller in het oog houden en bedieningsknoppen bekijken is de jet praktischer. Uiteraard een stuk onveiliger - kouder enz.

roof boxer

Vind ik persoonlijk een van de mooiste en ook leukste systemen op de markt.

Link naar reactie

Ik heb een jethelm. Vind een intergraal niet zo mooi bij een vespa. Veel vespisten dragen een potje en een bril. Een bril vind ik lastig vandaar een jethelm. Ik kan me indenken dat als je veel snelweg zou nemen een intergraal helm WEL veiliger.