Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Elektronische ontsteking vn1t


SAV

Aanbevolen berichten

Dag iedereen!

Ik heb onlangs een revisie gedaan van een Vespa Vn1t blok. Allemaal goed en wel, maar de ontsteking doet moeilijk (bobijnen zijn allemaal vervangen, 1 op 1 aangesloten zoals de oude, maar ik blijf sukkelen)

Na rondvraag en wat opzoekwerk op dit forum ben ik er ondertussen uit dat een elektronische ontsteking veel betrouwbaarder is, en aangezien ik vaak ga rijden is dit misschien toch wel eens de aanschaf waard. 
Ik ben echter een leek als het op dit soort ontstekingen aankomt.

Nu mijn vraag: wat vervang ik allemaal? Ik wou een Pinasco Flytech kopen (tegenvoorstellen mogen), maar wat dien ik nog allemaal te vervangen? 12 volt kabelboom? Lampjes naar 12 volt? Ik zie ook dat er veel verschillen zijn in de Flytech, waar let ik op? De cilinder is een standaard 125. Zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden? Moest ik topics gemist hebben met dit specifieke onderwerp moogt ge me altijd doorverwijzen.
 

Alvast bedankt 🙏🏼 

aangepast door SAV
Link naar reactie

Flytech al verschillende keren geplaatst  

plaats dan ook ineens een remlicht.

en koop de flytech bij soviero.
veel goedkoper dan de traditionele Duitse verdelers. 
 

Grt Michel 
 

Link naar reactie
1 uur geleden, Michel_V zei:

Flytech al verschillende keren geplaatst  

plaats dan ook ineens een remlicht.

en koop de flytech bij soviero.
veel goedkoper dan de traditionele Duitse verdelers. 
 

Grt Michel 
 

Dank je wel voor de reactie Michel. Ik zag de Flytech inderdaad al enkele keren passeren, maar het was meestal over een ander model en dus ook een ander type dan dat ik nodig heb lijkt me (oa topic over een 180 SS als ik me goed herinner)

Ik bekijk Soviero in ieder geval al eens. Wat het remlicht betreft heb ik er nog een onderdeeltje bij zitten wat hiervoor dient maar nooit aangesloten is geweest na de revisie. Daar ga ik inderdaad ook eens werk van maken. 

IMG_0899.jpeg

Link naar reactie