Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa et4 150cc 2001


Aanbevolen berichten

is dit type VESPA 150cc een betrouwbaar type om aan te schaffen ?   of toch beter een 150cc VESPA in 2takt zoeken ?

ik heb zelf beetje kennis van de 2takt motoren in het algemeen; in mijn jongere jaren ( zeer lang geleden...) reden wij uitsluitend 2 takten; ook veel simpeler concept om zelf aan te sleutelen; 

Link naar reactie

Wie ben ik om te zeggen wat beter is. In elk geval was mijn keuze drie jaar geleden ook een 2takt. Ik kende toen dit forum nog niet en heb best wat geluk gehad toch een goede klassieker PX125e aan te schaffen. Al het injectie gedoe met sensoren en computer was niet aan mij besteed daar ook ik in mijn jonge jaren 2takt reed. Ik heb wel een opleiding automechanica achter de rug maar dat was toen er nog een delco en carburateur te vinden was onder de motorkap. 
ik ben erg tevreden met mijn PX125e van 1991 waar ik ondertussen al 10.000 km mee gereden heb. 
En hoewel voor sommigen niet oud genoeg, het blijft wel een klassieker en behoud enigszins zijn waarde  

mvg Arno 

IMG_4224.thumb.jpeg.0faab8cbbb1bebb6185e664b69d1af44.jpeg

  • Like 1
Link naar reactie
Op 10/2/2024 om 13:31, Lambert Rooijmans zei:

is dit type VESPA 150cc een betrouwbaar type om aan te schaffen ?   of toch beter een 150cc VESPA in 2takt zoeken ?

Zijn 2 verschillende werelden dus dat is een keus welke jezelf moet maken, je hebt het over een schakel en automaat….
Een ET4 uit 2001 is ook 23 jaar oud, dus hangt helemaal van de technische staat en kmers af. Ook daar ga je keerring ed tegenkomen en moet je van sleutelen houden. Er zijn voor de ET4 gewoon goed onderdelen te krijgen dus dat is gunstig. Verder ga je qua milieu zones het misschien iets makkelijker krijgen maar met een E2 uitstoot zal dat tzt ook wel worden aangepakt.

Er is in dit geval geen beter of betrouwbaar. Beetje geluk, kennis en knap onderhoud gaat je helpen.

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...