Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Prijs van de diverse stators


Bowyer

Aanbevolen berichten

Als je bij Sip en Scooter center kijkt varieert de prijs van een stator van dik over de 200 tot rond de 85 euro.

Is er iemand die ervaring heeft met de kwaliteit van deze ontstekingen?  En dan natuurlijk met name de goedkopere zoals de lml.

Link naar reactie

Nog goedkoper; https://allesvoorscooters.nl/ontsteking-stator-5-polig-voor-vespa-px-125-200/?gclid=EAIaIQobChMIttuY49iJggMVa4toCR3BSgJ5EAQYBSABEgIdsPD_BwE

Werkelijk geen idee wat de kwaliteitsverschillen zijn, duurder wil zeker niet altijd betere kwaliteit betekenen.

Ik vermoed dat als test een LML grondplaat geen slechte keus is.

Het is geen stelregel, maar heb ervaren dat de grondplaten die in grote hoeveelheden zijn geproduceerd (Piaggio/LML) best redelijke kwaliteit bieden.

 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik kom ze op ebay al tegen van 39,- maar die zullen wel chinees zijn. Wat trouwens niet per definitie betekent dat ze slecht zijn.

Is het jullie trouwens wel eens opgevallen dat als je niet inlogt bij sc de prijzen lager zijn dan wanneer je wel inlogt.

Enige verschil is dat je niet inlogt een minimum bedrag van €164,- moet bestellen.

Maar blijft bijzonder dat je soms meer dan een paar euro verschil hebt in prijzen.

Worden we nou getild of is dat mijn verbeelding?

Link naar reactie

Europa verplicht sinds juli 2021 het btw-tarief van het land van bestemming te afficheren in webshops (vanaf een omzet van meer dan € 10.000 buiten je eigen landsgrenzen). Dat btw-tarief is niet overal hetzelfde. Inloggen met een Nederlandse, Belgische, Duitse of Italiaanse account kan een verschillende geafficheerde prijs opleveren. 

Dure statoren op de Duitse sites komen ook gewoon uit dezelfde Aziatische sweatshops, hoor. Alleen met iets minder frivoliteit in verpakkingen en marketing.

aangepast door Frederik9111
  • Like 3
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...