Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Km teller glb geeft te veel kmph aan


Vespatje6264

Aanbevolen berichten

Beste Vespinisten. Heb een VGLB1T 1962 met zover ik weet een originele km teller. Zie foto. Probleem is dat deze ca. 80 kmph aangeeft terwijl de navi ca 60 kmph zegt en bij de max schaal van 100 geeft de navi ca 80 kmph aan. Navi is goed. Wormwiel is 1.9 9 tands. Waar gaat dit fout ? Volgens alle info die ik kan vinden hoort dit wormwiel er ook in en geen 2.7 11 tands. ( zou dan nog hogere snelheid aangeven) Suggesties ?
Greetz John 

Fotos

IMG_0060.jpeg

IMG_0059.jpeg

Link naar reactie

Is normaal dat je teller een (veel) hogere snelheid aangeeft dan in werkelijkheid. Dit is ook zo bij auto's, alhoewel het verschil minder is. Is weinig aan te beginnen maar als je weet dat , als je teller 80km/u aangeeft je 60 rijdt ishet niet moeilijk om te rekenen. 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie
9 uren geleden, Vespatje6264 zei:

Hallo Nero. OK thanks maar 20kmph afwijking is toch wel heel erg veel vind ik. Wijkt bij jouw Vespa’s de snelheid ook zoveel af dan ?

Jep! :)

8 uren geleden, Arnovt zei:

Kan je de naald niet verzetten zodat 0 -20 wordt?

Want zoals ik het op de foto zie is je naald niet op nul maar iets van 5 km/u.

mvg Arno 

Bij de meeste originele vespatellers staat de wijzer boven het nulpunt. Zal wel zijn reden hebben zeker? 

Het voordeel is dat je minder snelheidsovertredingen maakt als je op de teller voortgaat. :)

Groetjes, nero. 

 

  • Like 1
Link naar reactie

Bij een volle omwenteling van het aandrijftandwiel in de remtrommel zal een 9-tandswormwiel meer omwentelingen afleggen dan een 11-tandswormwiel (of dus de kabel sneller doen draaien >> hogere km-stand aangeven.

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...