Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hoe meer voordeel uit batterij halen?


Arnovt

Aanbevolen berichten

Mijn PX125e van 1991 heeft een recent nieuwe batterij. Zonder deze zou de claxon niet werken. Verder laat deze batterij het voor en achterlicht branden wanneer het contactslot in de daarvoor bestemde stand wordt gezet. 
Anderzijds met stationair draaiende motor kom ik stroomsterkte te kort met lichten aan en pinkers in gebruik. 
Dus dacht ik waarom zou je de batterij niet een beetje laten helpen om het hele circuit wat extra power te geven mocht dit eenvoudig zijn. 
Iemand die daar een eenvoudige manier voor weet?

mvg Arno 

aangepast door Arnovt
Spelling
Link naar reactie

Ja dat begrijp ik als een mogelijkheid om meer watt te genereren, maar dan blijft de batterij er eigenlijk nog altijd zonder veel nut in te zitten. Want eigenlijk functioneert de batterij enkel als parkeerlicht waarvoor ik dat nooit ga gebruiken. 
mvg Arno 

Link naar reactie

"Extra" power betekent in uw geval dat je wisselstroom  met gelijkstroom gaat mengen.  Ik denk niet dat dit een goed idee is.  Ofwel laat je de verlichting over de batterij lopen (als die voldoende wattage kan geven) ,  ofwel laat je de verlichting zoals ze in origine is. Minder verlichting bij stilstand lijkt me niet zo belangrijk. 

Je kan , zoals Niels zegt wel een stator steken die meer stroom levert (type vespatronic,..... )

Groetjes, nero. 

  • Like 1
Link naar reactie

Ja Nero, niet zo belangrijk zoals je zegt, was maar een idee om de batterij toch iets meer functionaliteit te geven vermits ze eigenlijk alleen maar wordt opgeladen.

Mijne PX van 91 is dan ook nog niet echt een oude en heeft pinkers terwijl pinkers waarschijnlijk geeneens verplicht zijn als ze er niet op staan zoals bij de meeste oudere klassiekers.  Ik rijd meestal met mijn kleinste lichtje aan en dan heb ik voldoende watt voor de pinkers aan het rood licht. 
mvg Arno 

aangepast door Arnovt
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...