Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Newbie met plannen


Aanbevolen berichten

Goeiemiddag iedereen

Na roadtrips met de wagen doorheen Europa, wil ik aan een volgend avontuur/uitdaging beginnen: roadtrippen met een scooter! Doelstelling is simpel: deze of volgende zomer (afhankelijk van verlof) een roadtrip richting de Provence én terug maken. 

Probleemstelling: ik ken niets van scooters of Vespa's en dus is alle hulp welkom. Welke type Vespa stellen jullie voor om roadtrips te maken? En moet ik sowieso een nieuwe kopen of kan ik me op de tweedehandsmarkt begeven? Want zoals iedereen wil ik natuurlijk zo 'goed en goedkoop' mogelijk ingespannen zijn!

Nog dit: ik reis alleen (enkel bagage nodig) :-)

Link naar reactie

2de hands PX 125-150-200.  Is een tractor en blijft gaan

  • Like 1
Link naar reactie
18 minutes ago, Nieuwe-Vespavonturier said:

Misschien niet onbelangrijk om nog mee te geven: enkel rijbewijs B. De roadtrip zo snel mogelijk afleggen is geen must! 🙂

voor rijbewijs moet je even de zoekfunctie gebruiken. Is hier al heel vaak besproken.
Samengevat :Heb je je rijbewijs behaald voor 1989 en heb automatisch je volledige rijbewijs A gekregen bij behalen B, dan is er geen probleem om te rijden in buitenland. Maar in alle andere gevallen, mag je niet met je eigen motorfiets in buitenland rijden met enkel je rijbewijs B. 

Maar aangezien de roodtrip net snel moet, is een brommer ook een optie 🙂

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...