Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa pk 50s elestart 1983.


Deschruut.

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb pas een Vespa gekregen van de 1e eigenaar. Deze heeft altijd warm binnen gestaan en heeft maar 3641 km.

Nu is mijn vraag waar kan ik originele onderdelen kopen want hij lekt een beetje.

Ook begint hij onderin wat oppervlakkige roest te krijgen,(dit waarschijnlijk omdat hij aan de onderkant niet gepoetst is weg gezet) waarmee kan ik de verdere uitbreiding tegengaan.

Hij heeft nog de originele lak.

Verder heeft hij bijna alle opties wat er in die tijd te krijgen waren. Bagagerekje, reservewiel, windscherm.

Een gereedschapsetje, en boekje met uitleg van Vespa zit er ook bij.

En wat is het voor-nadeel als je het kleine trechtertje uit het uitlaatspruitstuk haalt zie foto? 

Voor de rest wil ik hem het liefst zo origineel mogelijk houden. 

Groeten. 

IMG_20230121_144954.jpg

IMG_20230121_141229.jpg

IMG_20230103_150932.jpg

IMG_20230103_150938.jpg

IMG_20230103_152349.jpg

IMG_20230103_150917.jpg

IMG_20230125_223031.jpg

IMG_20230121_164154.jpg

IMG_20230125_224619.jpg

IMG_20230125_224659.jpg

aangepast door Deschruut.
  • Like 1
Link naar reactie
16 uren geleden, Deschruut. zei:

En wat is het voor-nadeel als je het kleine trechtertje uit het uitlaatspruitstuk haalt zie foto?

Zover ik kan zien is dat de bekende 90er jaren prop ofwel de voorloper van de cdi begrenzer en varioring. Die werd geplaatst om de de motor af te regelen op 40km/h. Dat is ook het eerste wat wij uit de nieuwe brommers sloopten want dan liepen ze vaak standaard 55km/h.
Kijk wel even welke sproeier er in zit want die knepen ze vaak ook icm prop. 
Zou gewoon een nieuw spruitstuk kopen en deze op de plank leggen, leuk voor later.

Winkels, die zijn er genoeg, sip, sck, lavespa due, 10pollici en ga zo maar door. Gewoon beetje online speuren…is een onderdeel van het Vespa virus.

Verder mooie vondst hoor, niet te veel aan veranderen.

 

  • Like 3
Link naar reactie
8 uren geleden, Pilaf zei:

Zover ik kan zien is dat de bekende 90er jaren prop ofwel de voorloper van de cdi begrenzer en varioring. Die werd geplaatst om de de motor af te regelen op 40km/h. Dat is ook het eerste wat wij uit de nieuwe brommers sloopten want dan liepen ze vaak standaard 55km/h.
Kijk wel even welke sproeier er in zit want die knepen ze vaak ook icm prop. 
Zou gewoon een nieuw spruitstuk kopen en deze op de plank leggen, leuk voor later.

Winkels, die zijn er genoeg, sip, sck, lavespa due, 10pollici en ga zo maar door. Gewoon beetje online speuren…is een onderdeel van het Vespa virus.

Verder mooie vondst hoor, niet te veel aan veranderen.

 

Bedankt voor de uitleg. Weet je ook welke vervang sproeier er dan in moet komen? 

Link naar reactie


Vaak deden ze 2-4 puntjes kleinere sproeier erin icm prop, hieronder de gegevens van de standaard setup. Uiteindelijk wordt het een beetje zoeken en spelen rond deze maat.

https://www.scooterhelp.com/scooters/V5X2T.pk50s.html

Werkplaatshandboek:

http://www.scooterhelp.com/manuals/pk.service.manual/pk.service.manual.r.pdf

  • Like 2
Link naar reactie
Op 27/1/2023 om 08:06, Pilaf zei:


Vaak deden ze 2-4 puntjes kleinere sproeier erin icm prop, hieronder de gegevens van de standaard setup. Uiteindelijk wordt het een beetje zoeken en spelen rond deze maat.

https://www.scooterhelp.com/scooters/V5X2T.pk50s.html

Werkplaatshandboek:

http://www.scooterhelp.com/manuals/pk.service.manual/pk.service.manual.r.pdf

Hola, bedankt voor al deze info 👍🏻

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Geplaatst: (aangepast)

Weet er ook iemand welke kleurcode rood het dichtst in de buurt komt. Of misschien nog beter welk rood is dit, en hoe kan ik eraan komen? Vriendelijke groeten Mario 

aangepast door Deschruut.
Link naar reactie
5 uren geleden, Ed75 zei:

ik heb ooit gelezen dat spuitbus rood uit de Action erg dicht bij de kleur zit. Te testen op eignen risico 😁

Dat is correct, ik heb het resultaat gezien. Is compleet hetzelfde 😄

  • Haha 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...