wespie82 Geplaatst: 18 oktober 2022 Delen Geplaatst: 18 oktober 2022 Hoi, Weet niet of dit echt een 'klassieker' is, maar mijn oog is gevallen op een LML 4t 125cc handgeschakeld op 2dehands.be . Ziet er op het eerste zicht goed uit en de verkoper is akkoord met mijn bod van 1250 euro. Geen geld lijkt mij, in vergelijking met een vespa px 125... nu heb ik al gelezen dat het lastig is om aan vervangonderdelen voor een 4t te geraken, is dat echt een showstopper? Ik heb het gevoel dat ik voor 1250 euro niet kan sukkelen, voor dat geld koop ik er nog een 2e bij voor de onderdelen.. ben wel niet zo handig, heb enkel nog maar aan 2takt brommertjes gesleuteld dus kleppen stellen daar ken ik niets van. Maar voor de rest, welke onderdelen zijn er zo zeldzaam? Ik ga er ook niet veel km mee doen, 't is puur voor de leut... Thx! 1 Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 18 oktober 2022 Delen Geplaatst: 18 oktober 2022 Als je dan toch het budget hebt voor twee 4T's; ga je beter ineens voor één 2T. Link naar reactie
wespie82 Geplaatst: 18 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2022 't is niet omdat ik voor dat geld 2 4T's heb, dat ik er ook zoveel aan wil geven... natuurlijk vind ik een 2T leuker maar de prijzen die ze daarvoor vragen zijn absurd en ne 4T rijdt ook nog wel leuk (met meer koppel onderin...). Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 18 oktober 2022 Delen Geplaatst: 18 oktober 2022 Gho... Vespa PX 125 (bj. 2017): - Displacement: 123.5 ccm (7.54 cubic inches) - Engine type: Single cylinder, two-stroke - Power: 8.9 HP (6.5 kW)) @ 6600 RPM - Torque: 9.6 Nm (1.0 kgf-m or 7.1 ft.lbs) @ 6000 RPM - Top speed: 87.0 km/h (54.1 mph) LML Star 4S 125 (bj. 2012): - Displacement: 124.9 ccm (7.62 cubic inches) - Engine type: Single cylinder, four-stroke - Power: 7.8 HP (5.7 kW)) @ 6000 RPM - Torque: 9.2 Nm (0.9 kgf-m or 6.7 ft.lbs) @ 5000 RPM - Top speed: 83.0 km/h (51.6 mph) Anderzijds, petje af als je dat verschil als berijder zelfs kan voelen. Voor 2T zijn er catalogen vervang- en upgradeonderdelen verkrijgbaar en volstaat een gezonde dosis interesse en handigheid om die ook zelf te wisselen/onderhouden/... Voor 4T blokjes zijn de opties zeer beperkt (vrijwel nihil). Verder... enkel zijn goesting! 1 Link naar reactie
wespie82 Geplaatst: 18 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2022 als het zo lastig is om nen 4t rijdend te houden doe ik het misschien beter gewoon niet. Ik ga geen 3000 euro of meer aan ne vespa geven, die latere PX'en zijn ook brol, heb mijne primavera 125 verkocht voor 3500 euro en ne kawasaki versys300 van 2019 gekocht voor 3700 nadat ik mijn rijbewijs gehaald heb... en dat rijdt veeele beter . die LML zou puur voor de leut en de nostalige looks zijn Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 18 oktober 2022 Delen Geplaatst: 18 oktober 2022 Ahum! 😁 2 1 Link naar reactie
nero Geplaatst: 18 oktober 2022 Delen Geplaatst: 18 oktober 2022 Zo wat alles is veur janetten volgens nero... Groetjes, nero. 3 Link naar reactie
pdvd Geplaatst: 19 oktober 2022 Delen Geplaatst: 19 oktober 2022 (aangepast) Als je Vespa wil rijden dan wil je ook Vespa rijden en niet iets wat er op lijkt. Maar zo vind ik ook al die brol uit China die nu ineens Royal Enfield (of de nieuwe moto morini) heet helemaal niets. Wel de looks, maar de merknaam erop geplakt omdat de bouwer deze gekocht heeft terwijl het met het origineel naast de looks weinig van doen heeft. Het is en blijft gewoon in China gemaakt spul met een erop geplakte gekochte naam. Als Westvleteren nou ineens failliet gaat en een brouwer uit China koopt de naam op die ze op hun product plakken... wat drink je dan... Westvleteren of Chinese bocht? 19 oktober 2022 aangepast door pdvd 1 Link naar reactie
wespie82 Geplaatst: 19 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2022 jongens toch, wat een reacties!!! Alsof ne Vespa PX de enige toffe scooter is? (en ne GTS is ook voor jeanetten zeker... ) Of moet ik nog voor iets ouder en zeldzamer gaan? mijn enige vraag was of het effectief zo lastig is om aan wisselstukken voor een LML 4t te geraken. Ondertussen elders het advies gekregen om goed te letten op het starten en het schakelen bij een testrit, als dat goed is dan kan ik er moeilijk mijn broek aan scheuren. En ja ik zou mijn geld ook nog in ne mash, royal enfield of iets anders steken, dan 4000 geven aan ne PX 'omdat het tweetakt is'. PS mijne Vespa Primavera 125 die ik nieuw kocht voor 4850 euro, na 1000 km onderhoud en kleppen stellen bij de dealer, al 200 euro ofzo, na een half jaar viel hij plots stil tijdens het rijden, binnengebracht en helaas nog moeten betalen (ook iets van een 200) omdat de werkuren die ze in de diagnose steken niet door de garantie gedekt zijn. Brol is het ja! Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 19 oktober 2022 Delen Geplaatst: 19 oktober 2022 9 minuten geleden, stijn82 zei: Alsof ne Vespa PX de enige toffe scooter is? (en ne GTS is ook voor jeanetten zeker... ) Of moet ik nog voor iets ouder en zeldzamer gaan? Ik kan nie meer volgen... 2 Link naar reactie
nero Geplaatst: 19 oktober 2022 Delen Geplaatst: 19 oktober 2022 Ook gene Rally kopen, da's veur strandjanetten. Groetjes, nero. 1 1 3 Link naar reactie
nero Geplaatst: 19 oktober 2022 Delen Geplaatst: 19 oktober 2022 Bij deze het bewijs! Groetjes, nero. 6 Link naar reactie
wespie82 Geplaatst: 21 oktober 2022 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2022 Ben er naar gaan kijken, 't was nog niet direct wat ik er van verwacht had.. 'k vond het eerder een rijdend grasmachien, vooral door het motorgeluid dan koop ik nog eerder een piaggio medley 125! of misschien ooit wel een GTS 250/300 1 Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen