Geert_ Geplaatst: 10 oktober 2006 Delen Geplaatst: 10 oktober 2006 Weet er iemand of een cylinder (150cc) op een motorblok van 1955 (VS1M) dezelfde is van latere cylinders 150 cc ? Ik zou namelijk een andere cylinder moeten monteren. Klopt het dat er nieuwe (repro's) cylinders verkrijgbaar zijn (gemaakt in het verre oosten) ? Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 10 oktober 2006 Delen Geplaatst: 10 oktober 2006 cilinders weet ik niet nieuwe pistons zijn in alle maten dus standaard of in overmaat nog wel te verkrijgen dus kan je jouw cilinder niet gewoon laten boren en een nieuwe piston steken grtz sidvespa Link naar reactie
Geert_ Geplaatst: 10 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2006 Het probleem is dat de cylinder gebarsten was en dat ik wel een nieuwe moet steken. Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 10 oktober 2006 Delen Geplaatst: 10 oktober 2006 je kan het hem eens vragen of hij ook op een gs 1 past http://cgi.ebay.de/Vespa-GS-3-T3-Zylind ... dZViewItem grtz sidvespa Link naar reactie
Geert_ Geplaatst: 10 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2006 Zal het eens vragen maar ik vrees van niet omdat de carter aan beide kanten een schuine uitsparingen heeft. De uitsparingen onderaan zijn +- 8 mm diep en bovenaan +- 19 mm diep. (Spijtig dat ik geen foto op het forum kan brengen om dit te verduidelijken.) Ik veronderstel dat de cylinder dan ook gebouwd is om deze uitsparingen een functie te geven. Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 10 oktober 2006 Delen Geplaatst: 10 oktober 2006 je kan een foto sturen via mail ik kan ze wel niet plaatsen maar dan weet ik mischien al wat je bedoeld mijn mail adres vindt je in mijn profiel grtz sidvespa Link naar reactie
Geert_ Geplaatst: 10 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2006 Heb een foto gemaakt en doorgemaild. Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 10 oktober 2006 Delen Geplaatst: 10 oktober 2006 tot hiertoe niets ontvangen grtz sidvespa Link naar reactie
Geert_ Geplaatst: 10 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2006 Sorry, bericht bleef inderdaad in "outbox". Is nu wel degelijk doorgestuurd. Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 10 oktober 2006 Delen Geplaatst: 10 oktober 2006 je bedoelt de inlaatpoorten de cilinder op ebay laat enkel de bovenzijde van de cilinder zien en niet de onderzijde die op de inlaatpoorten past je kan hem in het engels je vragen stellen hij zal hierop ook antwoorden en hij verzend ook naar het buitenland ik heb reeds dingen bij hem gekocht je kan anders ook andere of meer foto's aan hem vragen grtz sidvespa Link naar reactie
Geert_ Geplaatst: 10 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2006 Jij bent dus zeker dat dat geen probleem stelt ? Link naar reactie
Scooterboy Geplaatst: 10 oktober 2006 Delen Geplaatst: 10 oktober 2006 Da past nie. Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 10 oktober 2006 Delen Geplaatst: 10 oktober 2006 ik was niet zeker of hij zou passen maar alex (scooterboy ) weet duidelijk meer waarom hij niet zou passen alex vul de gaten in mijn hersens eens op grtz sidvespa Link naar reactie
Scooterboy Geplaatst: 10 oktober 2006 Delen Geplaatst: 10 oktober 2006 Ik dacht dat de compressieverhouding iets anders lag, maar ben het nie 100% zekers?! Link naar reactie
Geert_ Geplaatst: 10 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2006 Is het waar dat er nieuwe (repro) cylinders (made in china/taiwan of zo) verkrijgbaar zouden zijn ? Dit zou wel een oplossing zijn voor mijn probleem. Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 10 oktober 2006 Delen Geplaatst: 10 oktober 2006 anders moet je eens informeren op het german scooter forum dit moet dan wel in het duits of het engels ik weet niet hoe goed uw talen zijn zij hebben normaal een groter publiek ook dat over de site gaat hun link http://www.germanscooterforum.de/ en dan bij oldie's posten grtz sidvespa Link naar reactie
Geert_ Geplaatst: 10 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2006 Dank u voor de tip. Link naar reactie
nero Geplaatst: 10 oktober 2006 Delen Geplaatst: 10 oktober 2006 De verschillen tussen een vs1m-cilinder en de latere cilinders zijn volgens mij (ik heb de 2 hier naast mij liggen): het spruitstuk bij een vs1m-cilinder is korter aan de basis, vanaf de vs2m zijn de spruitstukken langer aan de basis om(denk ik)voor een gelijkmatigere verdeling van de brandstof in de cilinder te zorgen. Dat is echter geen probleem als je bij je nieuwere cilinder ook het spruitstuk ervan vind. De bovenkanten van de spruitstukken hebben dezelfde diameter, dus kan je je carbu behouden blijven. Het 2de verschil is aan de uitlaat: bij de vs1m wordt de uitlaat er rond gespannen terwijl de latere modellen voorzien zijn van een schroefdraad. Je bent dus wel verplicht een andere uitlaat aan te schaffen; deze zijn wel nog courant verkrijgbaar en hebben dezelfde bevestiging aan de motorarm als de vs1m-uitlaat. Het 3de verschil zit hem aan het pennetje aan de carterzijde op de cilinders van alle latere modellen. In het cartergedeelte zit een gaatje waar dat staafje in past.(dient voor de cilinder mooi op zijn plaats te houden, denk ik) Je kan ofwel dat pennetje voorzichtig verwijderen, ofwel een uitsparing in het cartergedeelte maken waar dit pennetje in past. De montage in het carter geeft geen problemen (perfect dezelfde maat). Alles bijeen denk ik dat er geen noemenswaardige verschillen zijn (buiten dewelke ik heb opgenoemd)tussen de verschillende modellen van cilinders. Het is echter niet gemakkelijk om zo'n cilinder (niet teveel uitgeboord) te vinden en ze zijn meestal erg prijzig. Van repro's heb ik geen weet. Is het niet mogelijk om de barst in je cilinder te laten lassen of brasseren? Anderen op dit forum zullen je daar een antwoord kunnen op geven (heb ik geen ervaring mee). Veel succes met je zoektocht, pieter. Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 10 oktober 2006 Delen Geplaatst: 10 oktober 2006 cilinder is denk ik hetzelfde,maar je moet wel een andere zuiger steken volgens horen. Iets in de aard zoals alex het zei. Vgr nico Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 11 oktober 2006 Delen Geplaatst: 11 oktober 2006 op het gsf zeggen ze dat enkel de uitlaat en de cilinderkop anders is natuurlijk moet ook de piston van de latere cilinder types gebruikt worden de cilinderkop kan wel wijzen op de redenering van alex vande compressie verhouding link gsf http://www.germanscooterforum.de/index. ... opic=98215 ps @gee mocht je gaan voor de ombouw ik heb eventueel nog een uitlaat in een degelijke staat te koop van een GS 3 Link naar reactie
Geert_ Geplaatst: 11 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 11 oktober 2006 De cylinder was volledig doorgebarsten en men heeft mij gezegd dat er niets meer mee aan te vangen was. Ben ik juist wanneer ik begrijp dat het "spruitstuk" -waarnaar "nero" verwijst- het stuk tussen carburator en cylinder is ? PS @ sidvespa : Als ik voor ombouw ga zal ik je contacteren voor de uitlaat. Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 11 oktober 2006 Delen Geplaatst: 11 oktober 2006 ja het spruitstuk is dit stukje aluminium tussen carbu en cilinder je ziet maar voor de uitlaat vergeet wel niet af en toe te kijken bij de stukken die te koop staan op het gsf er moest er maar eens een opduiken je weet een duitse GS 2 past ook grtz sidvespa Link naar reactie
Geert_ Geplaatst: 12 oktober 2006 Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 2006 De GS werd gemaakt tot en met 1964 De modellen van 1962 tot en met 64 hadden als motor nr VSB1; zijn deze cylinders ook passend ? Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 12 oktober 2006 Delen Geplaatst: 12 oktober 2006 nee dit is een 160cc cilinder de voledige motor past ook niet heeft een andere ophanging dan de GS 150 motor grtz sidvespa Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.