Ga naar inhoud
Vespaforum.be

eindelijk


sidvespa

Aanbevolen berichten

ja, eindelijk is het dan zo ver. ik wou dit met jullie even delen: ik heb gisteren de laatste veranderingen aan mijn motor van mijn PX met zijspan aangebracht en ik ben dus heel tevreden. het gaat hier over het kleine beetje extra: een brede achterband op een cosa velg en een JL uitlaat, en dit verschil merk je duidelijk.

dus de veranderingen aan de scooter zijn nu:

- pinasco 213 cilinder

- JL inox uitlaat

- race krukas

- 4é versnelling van 125 cc

- si 24 mm geovaliseerde carbu met 135 sproeier

- cosa 23 tands koppeling

- bitubo voor en achter

- schijfrem half hydr vooraan

- brede achterband 120/90 op cosa velg

- en dan natuurlijk het zijspan watsonian squire

grtz sidvespa

Bericht bewerkt (03.05.2005 | 17:51)

Link naar reactie

beste sid, wat is een "geovaliseerde carbu met 135 sproeier" ? ga in mijn cut-off px de zelfde setup gebruiken, maar dacht een 30mm met modifold en bezinepomp van delorto te gebruiken om hem te voeden, vandaar de vraag over de carbu! want hij moet in de eerste plaats betrouwbaar zijn hé!! jan

Link naar reactie

hallo jan,

je kan twee dingen doen om als carbu een si te houden:

dit is een 26 mm maken of kopen (mijn probleem met het maken was het koperen buisje in de carbu dat ik er niet uitkreeg dus heb ik hem geovaliseerd, ik heb deze toepassing van het german scooter forum. anders moet je daar ook eens kijken met de zoekfunctie is met foto's. volgens hen beter als een 28mm of 30mm)

dus je neemt je carbu en aan de onderkant waar hij op de motor komt ga je de ronde opening naar achter toe ovaal maken (ik heb er een dremel voor gebruikt) vergeet ook je carbu huis onderaan niet te vergroten en aan te passen (en als de motor open is deze ook natuurlijk)

grtz sidvespa

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...