Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Scheur in carter!! Px125


Spike125

Aanbevolen berichten

Hi, ik ben vorige week uitgegleden over een gladde plek met mijn px125.

Ik reed helemaal niet snel maar de gevolgen zijn toch ernstig; ik kwam ongelukkig terecht. Doordat mijn kickstarter de baan raakte is er een scheur ontstaan in de carter.

Hij staat nu in de vespawinkel waar men zegt dat ze om het goed te maken een nieuwe carter moeten steken. Zo'n carter alleen al kost 500 euro en er zouden dan nog heel wat werkuren aan te pas komen. Een dure affaire dus!

Nu mijn px is nog geen 2 jaar oud en heeft slechts 8000 km's. De carroserie is ook een beetje geschaafd.

Ik weet niet goed wat ik best zou doen. Laten maken en misschien wel 900 euro betalen! Of verkopen aan iemand die goed kan sleutelen en eventueel ne nieuwe kopen?? Of misschien kan die scheur gelast worden!?

Het is mijn bedoeling om langs deze weg wat informatie, ideeën, voorstellen, opties,... te krijgen. Of wat zou U doen in mijn plaats?

Alvast bedankt..

Link naar reactie

ik kan dit normaal lassen

neem er eens een foto van en stuur die eens naar mijn email adres.

Moet binnenkort nog een heel ander laswerkje doen aan een carter,hé dennis

Vgr nico

Link naar reactie

Ok, als ik naar de vespawinkel ga zal ik een foto maken en hem je doorsturen.

Het is denk ik wel een ambetante plaats, de scheur begint daar waar de as van de kickstarter in de carter gaat (bij de dichtingsring) en loopt vandaar zo'n 4 cm verder.

Ik vraag me dan af of de motor en/of de carter zelf los moet gemaakt worden? Om dan vlot te kunnen lassen!? Miserie miserie..

Alvast bedankt voor de reactie(s).

Link naar reactie

Hoi

Als je de losse carterhelft brengt wil ik hem lassen.Als het niet lukt kost het je niets.als het lukt 50 Euro.Heb een zeer goede TIG AC/DC inverter van ESSAB.Moet normaal lukken.

Groeten

Porsche Service Oeyen

Schoorstraat 46

3631 Uikhoven/Maasmechelen

GSM 0475/291.996

Link naar reactie

50 euro is niet veel inderdaad.

Maar ik hoop alleen al dat je er dan ook je werk van maakt.

Zoals uitslijpen van de scheur (op plaatsen waar je moeilijk aan kunt dremelen) en dit om beter te kunnen ontvetten want als de scheur diep is kan er olie in zitten en dat lassen... zoook om meer hechting te verkrijgen (doorlas).

Ik ben tig lasser van beroep het merk van laspost doet er hier niet toe in alle geval geen essab ... (die gebruikte ik in school) lol

Mijn laspost ACDC 350 amp merk ... kost nieuw meer dan 300.000 Bfr tzal een een goede zijn zeker swat

Hij kan me aan.lol

succes spike!!!!

Link naar reactie

ik denk dat scootermarket wel 2e hands cartes heeft liggen en www.lambrettafinder.com zeker.

Als ik u was zou ik deze gelegendheid aangrijpen om het zelf te maken, met iemand die er iets van kent erbij. Ideaal moment om die blok eronderuit te halen en stuk voor stuk over te zetten op de nieuwe carter.

Dat gevalletje gaat bij een shop inderdaad veel geld kosten.

Lassen met de blok eronder is geen optie. Ik denk overigens wel dat die plek gelast kan worden. Als ik me niet vergis, zit er nog een koperen bus waar de kickstarter in de klok gaat.

Koop een 2e hand blokje (compleet +- 250 euro), zet alles over van je recente blok in die carter. Laat je kapotte carter herstellen, zo heb je een reserve.

P.S. je kan ook van het moment gebuik maken om er een 200-blok onder te zetten, mocht je dat wensen. Rijbewijs blijft dan gewoon 125cc.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...