Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Achterveer frame repair


Adrian

Aanbevolen berichten

heren dames,

Volgend probleem. > Frame is bij connectie met achterveer te zwak.  Ik zie het metaal bewegen als ik eraan kom,  dus zonder reparatie heb ik binnenkort een veer in mijn gat. 

Mag ik daar nu straffeloos een nieuw dikker  stuk oplassen ?  Frame zal iets hoger komen daardoor , maar mij mijkt dat op eerste zicht verwaarloosbaar en op te lossen met andere verlengstukken.

Of mis ik hier iets volledig .....

Heb al eens pk binnen gehad die zo gerepareerd was, gewoon stuk ijzer van 1  cm er direkt erin gelast 
> stevig wel , maar doordat blok dan ook lager kwam,  paste de uitlaat niet meer .
Kwam onderaan tegen frame en  heb ik platter moeten slaan met een grote hamer...

 

grtz

Link naar reactie
5 minuten geleden, Adrian zei:

heren dames,

Volgend probleem. > Frame is bij connectie met achterveer te zwak.  Ik zie het metaal bewegen als ik eraan kom,  dus zonder reparatie heb ik binnenkort een veer in mijn gat. 

Mag ik daar nu straffeloos een nieuw dikker  stuk oplassen ?  Frame zal iets hoger komen daardoor , maar mij mijkt dat op eerste zicht verwaarloosbaar en op te lossen met andere verlengstukken.

Of mis ik hier iets volledig ....

Heb al eens pk binnen gehad die zo gerepareerd was, gewoon stuk ijzer van 1  cm er direkt erin gelast 
> stevig wel , maar doordat blok dan ook lager kwam,  paste de uitlaat niet meer .
Kwam onderaan tegen frame en  heb ik platter moeten slaan met een grote hamer...

 

grtz

ps gaat over  Rally

 180

Link naar reactie

Waarom zou je frame hoger komen? Gewoon een stuk stevige plaat oplassen. Bij mij was de bevestiging voor de achterveer helemaal weggeroest, ik heb dat rote stuk eruit geslepen en een nieuwstuk ingelast. Van het nieuwe stuk heb ik helaas geen foto. 

IMG_2601.JPG

IMG_2690.JPG

  • Like 1
Link naar reactie

Tja , als je er stuk oplast , wordt het dikker. Dus frame komt iets hoger . Maar dat is duidelijk verwaarloosbaar. 

Maar eigenlijk is het bizar dat ze dat punt nooit wat dikker hebben gemaakt. 

Goed , ga ermee aan de slag

Link naar reactie

Als jouw rally ook een verlengmoer heeft dan zou je daar een paar mm kunnen afdraaien ter compensatie. Persoonlijk geloof ik niet dat iemand het gaat zien of dat je het met rijden gaat merken.

Ik heb dit bij mijn px ook gedaan maar dan een wat forser stuk en ook gelijk omgezet en tegen de binnenzijde van het frame gelast.

Het staande stukje boven de moer heb ik dus ook weggehaald er er een wat dikker plaat voor in de plaats gemaakt.

IMG_2690.JPG

  • Like 1
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...