Boki Geplaatst: 9 mei 2018 Delen Geplaatst: 9 mei 2018 Hallo, ik heb een vraagje ik heb een olielek onder het bakjes van mijn carburateur en heb dat uitmekaar gehaald en onder het deksel van het oliepompje zitten 2 tandwieltjes en er is een schuintandwieltje dat heb ik er uitgehaald maar nu denk ik dat het tandwieltje terug op het juiste punt moet staan en dat weet in niet meer om de juiste 2T olie toe te voeren weet er iemand hoe ik dat terug op zijn punt moet zetten. PS. Dit is van een cosa 200. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 9 mei 2018 Delen Geplaatst: 9 mei 2018 Maakt niet uit. Gewoon tandwielen op hun plaats laten vallen en weer afsluiten met een nieuwe pakking. Er is geen specifieke positie nodig. Het oliedebiet wordt bepaald door de stand van de gasschuif-heldel-combinatie. Link naar reactie
Boki Geplaatst: 9 mei 2018 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2018 Ok, dus het speelt geen rol waar de hoge of de lage kant staat want onderaan het tandwieltje is een gaatje gemaakt. Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 9 mei 2018 Delen Geplaatst: 9 mei 2018 Ik heb in dit topic ook nog het e.a. beschreven over de Cosa carburateur. Link naar reactie
Boki Geplaatst: 9 mei 2018 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2018 2 uren geleden, Vespa Reng Deng Deng Deng zei: Ik heb in dit topic ook nog het e.a. beschreven over de Cosa carburateur. Hey, weet u hoeveel toertjes ik de schroef van de benzine toevoer moet open draaien als alles terug in mekaar steekt Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 9 mei 2018 Delen Geplaatst: 9 mei 2018 Niet! Gewoon dicht laten, mits je elektrische benzinekraan het gewoon doet. Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 9 mei 2018 Delen Geplaatst: 9 mei 2018 Ook niet vergeten als je dit werkje uitgevoerd hebt, een volle tank met 2taktbenzine leeg te rijden ( dus voorgemengde 2taktbenzine in uw benzine tank kappen ) grtz sidvespa Link naar reactie
Boki Geplaatst: 9 mei 2018 Auteur Delen Geplaatst: 9 mei 2018 Ha,dat is een electric benzine kraan dan werkt die niet want ik moest die altijd open draaien anders start en rijd hij niet kan ik die testen. Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 9 mei 2018 Delen Geplaatst: 9 mei 2018 Die kan je vervangen https://www.sip-scootershop.com/de/products/ebenzinhahn+vergaser+fur_14459000 Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 12 mei 2018 Delen Geplaatst: 12 mei 2018 Op 9-5-2018 om 18:19, Vespa Reng Deng Deng Deng zei: Die kan je vervangen https://www.sip-scootershop.com/de/products/ebenzinhahn+vergaser+fur_14459000 Behold... Hét onderdeel waar Piaggio nét niet aan failliet gegaan is! Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 12 mei 2018 Delen Geplaatst: 12 mei 2018 24 minuten geleden, Frederik9111 zei: Behold... Hét onderdeel waar Piaggio nét niet aan failliet gegaan is! Is dat zo? Vandaar dat het onderdeel zo duur is, kan nu de rekening van Piaggio weer een beetje gevuld worden Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 12 mei 2018 Delen Geplaatst: 12 mei 2018 Yep, de eerste elektronische componenten zoals de benzinekraan en choke op de (o.m.) Cosa 1 waren brol. Te snel geïmplementeerde en te weinig geteste technische toeters en bellen om de concurrentie met de opkomende Franse en Aziatische brommer- en scootermerken bij te benen. Gevolg: fenomenale garantiekosten en desastreuze imagoschade voor een op dat moment al naar adem happend bedrijf. Link naar reactie
Vespa Reng Deng Deng Deng Geplaatst: 12 mei 2018 Delen Geplaatst: 12 mei 2018 2 uren geleden, Frederik9111 zei: Yep, de eerste elektronische componenten zoals de benzinekraan en choke op de (o.m.) Cosa 1 waren brol. Te snel geïmplementeerde en te weinig geteste technische toeters en bellen om de concurrentie met de opkomende Franse en Aziatische brommer- en scootermerken bij te benen. Gevolg: fenomenale garantiekosten en desastreuze imagoschade voor een op dat moment al naar adem happend bedrijf. Nooit geweten! Maar om een lang verhaal kort te maken heb ik een historisch belangrijke Vespa in de schuur staan Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 12 mei 2018 Delen Geplaatst: 12 mei 2018 En meteen ook de rationele (naast esthetische) reden waarom de Cosa nooit een groots verkoopssucces is geweest Voor een goed begrip: bij de Cosa II zijn een paar van die kinderziektes weggewerkt (bvb. een manuele bypass voor benzienekraan etc...), maar helaas was het kalf al half verdronken... Link naar reactie
Boki Geplaatst: 13 mei 2018 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2018 ok, al vast bedankt voor de tips. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.