Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nieuw, en gelijk een paar vragen!


Bas Sijbom

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Vespaliefhebbers. 

Ik ben mijzelf aan het oriënteren op een nieuwe liefde. 

Ik woon en werk in Amsterdam en wil mijzelf trakteren op een scooter. 

Ik heb altijd (verschillende) Honda oldtimers gereden (C50, ss50, cd50, Chally), maar nu heeft Amsterdam de milieuzone voor scooters ingevoerd waardoor scooters ouder dan 2011 (zelfs 4takt) het centrum niet meer in mogen. Nu ben ik niet voor 1 gat te vangen en ben ik bezig met mijn motorrijbewijs omdat de milieubeperkingen niet gelden voor motoren. 

Bij dit nieuwe rijbewijs hoort straks ook een nieuw restauratieobject. Ik vind het prutsen aan scooters heerlijk rustgevend en ik ben geïnteresseerd in het aankopen van een Vespa oldtimer met meer dan 50 cc, zodat het in Nederland als motor gekeurd kan worden (ik ben niet volledig bekend met de Belgische regelgeving), en ik geen last heb van de milieuzone.

Nu vroeg ik mij het volgende af:
- Is er hier op het forum (of via een link) een duidelijk overzicht te vinden van alle modellen / bouwjaren / specificaties / eigenschappen? 

- Zijn de oldtimervespa's ook geleverd als 4takt? Zo ja, welke modellen / vanaf welk bouwjaar? 

 

Hartelijk dank voor de (te nemen) moeite, 

Met vriendelijke groet, 

Bas

Link naar reactie

Oldtimer en 4-takt... NOPE! 

En welke modellen er geleverd zijn... dat zijn er behoorlijk wat (en ook diverse bouwers dus pas op dat je niet in een curry trapt)! Ik zou eerst bepalen wat het budget gaat zijn, wil je smallframe of largeframe en ga dan bepalen wat je wilt. 

 

En hoezo heb je geen last van de milieuzone? 

Link naar reactie

Dank voor de reacties! Het al dan niet 4takt zijn doet niet af aan de mogelijkheid te mogen rijden in de milieuzone, dit was puur mijn interesse. 

als antwoord op PDVD: De milieuzone is (o.a.) ingesteld voor scooters met bouwjaar ouder dan 2011. Voor motoren zijn er geen restricties. 

MAR1997, ik denk dat je eerste link een foutje is: heb je misschien de correcte? Thanks!! 

Link naar reactie
3 minuten geleden, Bas Sijbom zei:

Dank voor de reacties! Het al dan niet 4takt zijn doet niet af aan de mogelijkheid te mogen rijden in de milieuzone, dit was puur mijn interesse. 

als antwoord op PDVD: De milieuzone is (o.a.) ingesteld voor scooters met bouwjaar ouder dan 2011. Voor motoren zijn er geen restricties. 

MAR1997, ik denk dat je eerste link een foutje is: heb je misschien de correcte? Thanks!! 

aangepast inmiddels :)

Link naar reactie

Hoi, 

Ik zou de scooter van @jjenemen, heb hem in het echt gezien. Een mooie patina met minimaal werk en een eerlijke prijs. Een smallframe is heerlijk wendbaar en trekt door tot een kilometer of 80 a 90. 

Verder is het handig om eerst te weten wat je budget is... Een Faro Basso is mooi, als je gemiddeld 7000 euro te besteden hebt. Heb je maar 500 euro te besteden, dan zou ik een Cosa 200 nemen. Zelf heb ik inmiddels 27 scooters gehad, een pk125 is in de stad een hele mooie optie. Wil je daarbuiten ook flink wat toeren en hecht je niet al te veel waarde aan de looks, neem dan een Cosa 200, Px200e, P200e P150x. Kwalitatief (Net als de PK goede scooters)

Link naar reactie

Ja leuk ding hoor! Zag er ook goed uit! Op mijn pk125s (voor ik hem uit elkaar trok) nog flink op gereden. Voldeed gewoon prima in de stad.

Link naar reactie

Thanks voor de reacties mannen! Mijn initiële plan was om er een te kopen onder de 1250,-; maar dan met werk. Plaatwerk laten doen en blokrevisie zelf. Maar als er iets moois voorbijkomt kan er altijd over nagedacht worden. Ik heb in ieder geval geen haast. Volgend voorjaar wil ik hem klaar hebben. 

 

Ik vind een pk eigenlijk al vrij modern maar wel betaalbaar en degelijk. Dus ik heb besloten om deze mee te nemen in de keuzes! De patina heb ik ook gezien! Zeker het overwegen waard maar wil eerst even rijbewijs halen. 

Link naar reactie

Geloof me, je koopt nog net geen Bajaj voor het bedrag van 1250 euro. Met alle respect Bas, maar een ouder type betaal je tussen de 2250 (Totale restauratie) en 4500 voor. 

Voor 1250 koop je een PX200 of P200 met werk (Revisie, las en spuitwerk), een P150X met iets minder werk, P125X met werk... Of een pk125xl zonder werk, waarin je de optie hebt om het een en ander aan te doen. 

Link naar reactie

Ik zit naar je profiel te kijken en dit neem ik dan ook graag aan van een man met een verzameling als de jouwe! Ik neem het zeker in overweging! Ik zoek een stijlvol vervoermiddel voor in de stad en vind het leuk om te bouwen en te prutsen. Dank voor de tips Daan! Ik kan de patina die je bedoelde even niet vinden, maar zag ik wel even voorbij komen! Zag er ook leuk uit! Ik heb er overigens ook geen moeite mee (lees: goed excuus voor een roadtrip) om er 1 ergens uit Europa te halen maar ik heb niet het idee dat ze goedkoper zijn in de zuiderlijke landen, klopt dat? In ieder geval heel erg bedankt voor de tips! 

Ik kan niet wachten om de kleuren te kiezen en weer aan het reviceren te gaan. Is weer te lang geleden (die Honda's blijven maar rijden)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...