Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Emergency kit samenstellen.


wannes

Aanbevolen berichten

Gisteren is de metalen kap over vliegwiel losgekomen en had geen gerief bij. Vandaar dat ik nu bezig ben met een "emergency kit" ineen te steken die mijn handschoenkasje moet vullen.

Heb al sleutels, schroevendraaiers, griptang en aanverwanten, setje bouten / moeren / rondellen van alle maten en gewichten, ...

Nog iemand iets wat ge zeker niet moogt vergeten?

Vraag 2 heeft er iemand een handschoenkasje waar een reserve motor in past :)?

Link naar reactie

reservebougie

Link naar reactie

steeksleutels 7/8/10/11/13

fijne tang (met knip gedeelte)

dopsleutels 10/11/13/19 + bougiesleutel

+ schroevendraaier

- schroevendraaier

plastieken hamer

alle kabeltjes, behalve remkabels + nippels

reserve bougie + kop

Voor diegenen die geen reservewiel bij hebben vanwege uitlaat : binnenband + pomp

bus olie

Doek

plastiek handschoentjes + klein potteke met van doe speciale zeep. (niet lachen, niet fijn als je ooit met je vettige handen in je hndschoenen moet.)

sleutel voor vliegwiel + koppeling indien PX

Rol ducktape (je wil niet weten hoe vaak die gebruikt wordt)

enkele ritsbandjes (colsolbandjes)

en dan zit het zowat vol.

Link naar reactie

ik heb ook steeds een set dopsleutels, een tang, kabels, vet, bougie, bougiekop bij, zodat je kleine ongemakken als een gebroken kabel of en bougiekop die steeds losspringt toch kan herstellen langs de kant van de weg

Link naar reactie
@seriespeciale: lol reservevespa :), bestaat er niet zo'n sidecar waar ge ne vespa in kwijt kunt :)?

Ik heb in Engeland een keer een Duitser zien rijden op een Vespa met zijspan met op die zijspan een Lambretta.

Link naar reactie
Wat?????? Daar móeten echt foto's van zijn..., toevallig tijd gehad om er een van te maken? posten die handel dan :)

Moet die foto eens opzoeken. Is nog van vroeger dus zo'n foto die dan ingescant moet worden ook. Zal eens zien als ik tijd heb.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...