Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Bij ontkoppelen valt motor stil


wannes

Aanbevolen berichten

Héél raar, als ik ontkoppel, of ik nu in versnelling of in neutraal sta, of ik nu toeren maak of niet, hij valt stil alsof je het contact aflegt.

Meestal valt hij dan stil héél soms niet.

Het enigste wat ik sinds gisteren veranderd heb is mijn koppelingskabel wat aangespannen (staat nu wel vrij ver aangespannen) en zelf mijn naft gemaakt ipv aan de 2takt pomp.

Iemand enig idee? Ik vind dit vree vree raar.

heb PK50XL

Link naar reactie

Ik zal het eens proberen maar zou het betwijfelen dat het dat gaat zijn. Ik heb al een paar dagen rondgereden met mijn carburateur op zijn huidege afstelling en echt nooit problemen. Alleen vandaag.

Je merkt ook dat hij plots echt volledig stilvalt, net hetzelfde geluid als je je contact aflegt. Het is niet dat je hoort dat hij begint te brommen en nog probeert van erdoor te komen, echt niks te doen baaf - onherroepelijk gedaan. Ook tijdens hogeren toeren.

Een collega van mij zei me ook nog dat het zou kunnen liggen dat er te weinig compressie is. Tijdens het ontkoppelen zou een scooter zijn compressie veranderen? Hoe merk je dat er te weinig compressie is? Volgens hem zou je dit kunnen merken met het kicken. Maar ja, ik heb vrij weinig ervaring met scooters dus voor mij is kicken gewoon stampen tot hij draait.

Zijn er nog symptomen die duiden op te weinig compressie? Of ligt het aan iets helemaal anders?

Link naar reactie

Dit kan je voelen idd met het kicken, als je de pedaal afdoet zonder moeite te doen dan is het tijd dat je een nieuwe cilinder kit haalt. Mijn mening is eerder de ontsteking, als de motor in één keer uitvalt terwijl deze toeren maakt moet je het probleem niet zoeken bij de cilinder of carbu maar eerder zoals ik al zei bij de ontsteking. Van dit gedeelte ken ik zelf ook niet veel dus kan je er niet mee helpen

Link naar reactie

wannes ge geeft de oplossing denk ik zelf in uw eerste post

ge hebt alleen uw koppelingskabel aangespannen als ik u was zou ik die dan eens terug wat ontspannen

allee het is maar een voorstel he

grtz sidvespa

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...