Ga naar inhoud
Vespaforum.be

wie kent deze bougie?


xdaastra

Aanbevolen berichten

Een aantal maanden geleden heb ik een gerestaureerd blokje gekocht.

 

Nu heb ik deze nog niet gemonteerd maar ben ik nog even wat reserve onderdelen aan het bestellen voor het nieuwe jaar.

In de blok: Carter 125. met een 150 cilinder erop, zit momenteel deze bougie: NGK T5999. De draad is even lang als een B7HS enkel is de kegel 2a3 mm langer dan bij een B7HS. nu heb ik even de cilinderkop verwijderd en het langs de binnenzijde bekeken.

B7HS past en komt net aan (zoals in andere cilinderkoppen) de T5999 komt dan net iets verder... maar maakt geen contact met de piston.

Zou ik gewoon durven overschakelen op mijn vertrouwde B7HS bougies? (T5999 heb ik nog nooit van gehoord)

 

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, blen zei:

Je bent de gelukkige eigenaar van een Indonesische NGK.

Redelijk kort door de bocht. T5999 is te koop op eBaai. Kalmthout is per se het Mekka van Vespa-expertise overigens...

Link naar reactie
4 uren geleden, Frederik9111 zei:

Redelijk kort door de bocht. T5999 is te koop op eBaai. Kalmthout is per se het Mekka van Vespa-expertise overigens...

Allee, woon daar ook , nog niks van gemerkt, zal es aan mijn gebuur gaan vragen wat hij van mijne squish vind ;)

Link naar reactie
5 uren geleden, Frederik9111 zei:

Redelijk kort door de bocht. T5999 is te koop op eBaai. Kalmthout is per se het Mekka van Vespa-expertise overigens...

Op de baaai is dan ook bijna alles te koop... is een nummering die NGK ginds gebruikt en die je hier in de "reguliere" handel niet zo snel zal vinden. Voor de rest is er niks mis met die bougie als het blokje hier gereviseerd werd. Maar het deed bij mij wel een alarmbelletje afgaan 

Link naar reactie

Oops!! Woordje "niet" is uit m'n bericht gevallen hierboven (voor het Mekka).

Een clublid kocht een jaar geleden ook een blok in Kalmthout. Niks dan miserie. En gelakt aan de buiten- en binnenzijde?! Was leutig werken in half door benzine opgeloste olieverfnaftpuddingdrap (naar ik heb opgevangen...).

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...