Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Mijn eerste dag naar het werk met mijn Vespa


wannes

Aanbevolen berichten

@ Je ziet meteen het verschil als je een automobilist tegenkomt die zelf ook een tweewieler heeft of die behoort tot de uitstervende categorie van de gentemen/women-drivers.

klopt volledig wat je daar zegt alé ik vind da toch ook...ik heb een maand of twee alle dagen een 120 km gereden naar me werk met me t5 en je moet gewoon alles gezien hebben...voor ze jou hebben gezien..je moet je 'tonen' in het verkeer of ze rijden je de baan af of duwen in je gat als je aan het rood licht staat(persoonlijk meegemaakt!) zeker met een vespa. Door de vele kilometers alle dagen heb ik me vespa langs zij gezet (na motorische problemen, krukas vastgelopen) en me een moto aangeschaft want kwas die discriminatie beu..soms denk ik dat ze beter eens een campagne zouden houden over lichtere motorfietsen, scooters want de meesten denken nog steeds dat je met een 'brommertje' rijdt..Cars suck gewoon..

Link naar reactie

Vergeet niet dat jullie straks ook, na het volgen van cursus en afleggen van examens, met een auto zullen rijden en behoren tot de categorie die kolder in de kop kan krijgen (remmen, snijden, uitwijken, botsen, in slaap vallen, klaarkomen, doodgaan) en aan het stuur van uw vierwieler zichzelf oppermachtig - alleswetend - perfectafoutloos achten (of alleen-op-de-baan).

Kwinten hoe lelijk moet je kijken tegen dat uw oplossing lukt. Foto?

In stad wilt ge met een Vespa klas B een auto voorbij steken, waar denk jullie dat dit moet?

1 aan de linkse kant van de auto

2 aan de rechtse kant van de auto

3 op het rijwielpad

Ik geef toe dat ik niet alles weet, daarom mijn vraagje

Groetjes René

Link naar reactie

Langs de kant waar dat ge denkt dat ge me uwe scooter ga door geraken. En liefst voor dat ze door hebben dat ge er aan komt , zodat ze hun deur nie voor U kunnen opensmijten. En voor de René , Langs links zoals een auto moet inhalen.

Link naar reactie

Als je die tactiek volgt (voorbijsteken langswaar het gat is), dan ga je snel in de gazet belanden denk ik. Als je op de openbare weg rijdt, achter een auto, moet je die volgens mij steeds langs links voorbijsteken. Ik weet niet precies hoe het wettelijk gezien moet, maar ik denk dat je dan de meeste overlevingskansen hebt. Ik rij al een hele tijd met de auto, en ik kan me elke dag nog druk maken om die jonge gasten met opgedreven scooterkes die denken dat ze het eeuwige leven hebben en voorbijsteken langs waar ze willen of zonder omkijken de baan oprijden etc... Ik weet dat er ook zulke categorieën automobilisten bestaan (wederom jonge gasten die denken dat ze het eeuwige leven hebben, madammekes die van hunne rijke vent ne lelijke suv gekregen hebben om naar de GB te bollen, en oudere mensen die, met alle respect, toch eens moeten beginen nadenken om gratis het openbare vervoer te gaan gebruiken). Mijn, lang uitgesponnen, punt is: ken je plaats op de weg en rijdt defensief. Geen garantie op een veilige rit, maar toch meer kans om ze te overleven dan zeggen: ik rijd overal tussendoor waar ik een opening zie, want er bestaat altijd de kans dat de "tegenpartij" jou niet gezien heeft en een auto is nog steeds een beetje in het voordeel bij een aanrijding.

Just my two cents...

Kurt

Link naar reactie

Ik zwijg liever over mijn crashs en perttotallen. Boodschap is idd. defensief rijden. Afstand houden langs alle kanten en proberen te voorspellen want die auto's gaan doen. Ook al is het groen, kijk ik nog links en rechts, vooral 's avonds. Je weet maar nooit, het heeft me toch al mijn leven gered. Wat ik héél gevaarlijk vind is als je links van een file rijdt en een pippo met de auto maakt ineens een U bocht en pakt u mee. Zo heb ik een perttotaal achter de rug met mirakel overleving. Ik ging van 70km/U naar crash tegen peugot ... en dan ineens naar vliegen in de lucht, rollen in de lucht en aankomen achterover tegen de vlakte met helm die zo'n 20 meter blijft schuren op de grond. Nogmaals dank aan de uitvinder van de HELM ! Voorzichtig jongens !

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Idd, "scooteren" is inderdaad niet altijd ongevaarlijk omdat veel mensen toch de snelheid onderschatten van zo'n "klein brommerke".

Ik had pas 1500 km met mijn eerste scooter toen een wagen besloot mij voorbij te steken om dan rechts af te slaan. Maar eigenlijk ben ik de man dankbaar, want moest mijn scooter niet "totall loss" geweest zijn had ik mijn Vespa misschien niet ontdekt :)

Ik heb eerst een 50 cc aangeschaft om lekker veilig op het fietspd te rijden maar idd sinds de nieuwe wetgeving valt het niet erg mee. Mensen zijn echt te achteloos met het uitrijden van parking plaatsen. En tegen 45 km/U valt het ook niet altijd mee om het verkeer te volgen. ondanks dat de bebouwde kom een beperking heeft op max 50km/U schijnt een scooter de mensen gewoon uit te dagen om je nog snel voorbij te steken.

Vanaf morgen ga ik dus het verkeer in met mijn nieuwe LX 125cc, maar toch met een klein hartje als ik de rijksweg op moet waar ik normaal gezien lekker wegkruip op het fietspad :)Enfin lekker defensief rijden, er van uit gaan dat er achter elk stuur een blinde 120-jarige zit en het zit wel lekker :P

Link naar reactie

Kheb in het begin geprobeert om volgens de regels te rijden , maar in een stad als Antwerpen is dat niet altijd mogelijk . Als ge zomer en winter met U scooter naar het werk rijd , kunt ge niet alleen defensief naar moet ge soms wel eens een klein beetje offensief rijden. In mijn vrije tijd op ride outs kan ik echt rustig rond rijden en laat ik alles naar gebeuren , maar int "Stad" moet ge soms wel wat riskeren .T'is wel nie zo dat ik altijd gelijk ne zot rond rijdt .

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...