ticce Geplaatst: 31 juli 2016 Delen Geplaatst: 31 juli 2016 Zit met het volgende probleem. Mijn Lambretta start niet als ze warm is. Normaal zou ik denken aan valse lucht of geen benzine toevoer of te grote sproeier... maar ik rij nu met een 112 hoofdsproeier in een 30 mm carbu, 186 cilinder en pm 25 ( gewrapte ) uitlaat. De bougie is dan wel zwart, te rijk. Her rare is dat als ik de benzine uit de carbu laat , ze wel weer wil starten. En goed, zeer goed rijdt voor de rest. Ook is de bougie ok van kleur, na ze terug te kunnen starten. Iemand een idee wat het probleem is? Vlotter? Vlotternaald? Merci Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 31 juli 2016 Delen Geplaatst: 31 juli 2016 http://www.kulsdom.be/vapour_lock.htm Vapor-look? benzine die verdamp voor hij in de motor geraakt? Groeten, Jan Link naar reactie
ticce Geplaatst: 31 juli 2016 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2016 Ok. Dat kijk ik eens na. Dus na de rustpauze kijken of er een grote luchtbel in de leiding zit. Zo ja, de carbu nakijken op drukverlies. Toch? Link naar reactie
jeansprint Geplaatst: 31 juli 2016 Delen Geplaatst: 31 juli 2016 Ticce, ik zou de vlotter en de vlotternaald eens nakijken en/of vervangen... Link naar reactie
Chris Geplaatst: 11 augustus 2016 Delen Geplaatst: 11 augustus 2016 Welke ontsteking heb je? Link naar reactie
ticce Geplaatst: 11 augustus 2016 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2016 12 volt electronic. Link naar reactie
ticce Geplaatst: 11 augustus 2016 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2016 Ik heb de vlotter en naald vervangen door die van een 25 carbu. Maar nog steeds hetzelfde probleem. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 11 augustus 2016 Delen Geplaatst: 11 augustus 2016 Heb je een luchtfilter? Al gecontroleerd of de choke volledig sluit als je de chokehendel terugdraait? Link naar reactie
ticce Geplaatst: 11 augustus 2016 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2016 Ja een remote luchtfilter. Choke is ook in orde. Ik ga een nieuwe rubberen carbu bevestiging op inlaat, vlotter en vlotternaald bestellen. Zien wat dat geeft. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 12 augustus 2016 Delen Geplaatst: 12 augustus 2016 kan het zijn dat de ralentisproeier van de 30mm te groot is? Eventueel beginnen met de mengschroef ee nkwart of halve toer in te draaien en kijken of dat een verschil geeft... Start je met de gashendel gesloten, open of half open? Link naar reactie
Chris Geplaatst: 25 september 2016 Delen Geplaatst: 25 september 2016 Ik zou zoals Speedracer zegt de choke eens behoorlijk nakijken. Link naar reactie
ticce Geplaatst: 26 september 2016 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2016 Heb nu een nieuwe luchtfilter. Eerst was het nog erger. Na een ritje nooit echt doorgereden te hebben, bijna niet de hoofdsproeier gebruikt te hebben, bougie gechekt. Die was nat en zwart, dus de start jet kleiner gezet. Voor de zekerheid wel de hoofdsproeier waar groter gezet. Straks eens een deftige test rit doen. De choke werkt normaal. Ik draai de gas juist 1/4 open als ik start. Met choke even laten draaien en af als ik vertrek. Merci Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.