Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Lambretta start niet warm


ticce

Aanbevolen berichten

Zit met het volgende probleem. Mijn Lambretta start niet als ze warm is. Normaal zou ik denken aan valse lucht of geen benzine toevoer of te grote sproeier... maar ik rij nu met een 112 hoofdsproeier in een 30 mm carbu, 186 cilinder en pm 25 ( gewrapte ) uitlaat. De bougie is dan wel zwart, te rijk. Her rare is dat als ik de benzine uit de carbu laat , ze wel weer wil starten. En goed, zeer goed rijdt voor de rest. Ook is de bougie ok van kleur, na ze terug te kunnen starten. Iemand een idee wat het probleem is? Vlotter? Vlotternaald? 

Merci

Link naar reactie
  • 2 weken later...

kan het zijn dat de ralentisproeier van de 30mm te groot is? Eventueel beginnen met de mengschroef ee nkwart of halve toer in te draaien en kijken of dat een verschil geeft...

Start je met de gashendel gesloten, open of half open?

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Heb nu een nieuwe luchtfilter. Eerst was het nog erger. Na een ritje nooit echt doorgereden te hebben, bijna niet de hoofdsproeier gebruikt te hebben, bougie gechekt. Die was nat en zwart, dus de start jet kleiner gezet. Voor de zekerheid wel de hoofdsproeier waar groter gezet. Straks eens een deftige test rit doen.

De choke werkt normaal. Ik draai de gas juist 1/4 open als ik start. Met choke even laten draaien en af als ik vertrek. 

Merci

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...