Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Foto's van mijn eerste nieuwe Vespa GTS 250ie


Funcky

Aanbevolen berichten

Sinds mijn introductie in het Topic "GTS vs PX150 heb ik ondertussen de knoop doorgehakt.

Het is dus een GTS 250ie geworden.

Ik heb de foto's hier nog eens bijgevoegd omdat het hier meer gaat over de GTS zelf dan over de keuze waar ik voor stond.

 

Als ex motorrijder ga ik nu niet vergelijken met motorfietsen uit het verleden .. dus om met de deur in huis te vallen hier een korte rij indruk...

De Gts is fiscaal een interessant model omdat deze juist buiten de jaarlijkse verkeersbelasting valt.

Deze Vespa heeft de facelift van de nieuwe 300, met led pinkers, nieuw dashboard enz..

Het vermogen en koppel van deze 250 is praktisch hetzelfde als zijn grotere broer alleen levert deze laatste zijn max. Nm/Pk bij een lager toerental.

Het verschil in cilinderinhoud is trouwens maar een kleine 25cc.

Echter het prijsverschil is vrij groot... 4095 voor de 250ie en 5595 voor de 300 GTS... waarbij wel moet bijgezegd worden dat deze laatste iets verfijnder afgewerkt is zoals

b.v. chroomaccenten op uitgang van de uitlaat, ander kleur van velgen met gepolijste randen, ander zadel enz...

 

Wat opvalt bij het opstappen is het relatief hoge gewicht.. wat de wegligging en baanvastheid ten goede komt bij turbulentie.  (zeker als je met een PX vergelijkt)

Vermogen heeft deze GTS meer dan genoeg voor secundaire wegen om heel vlot met het verkeer mee te kunnen en ook een snelweg even meepikken behoort tot de mogelijkheid zonder in verlegenheid te worden gebracht.

Topspeed heb ik nog niet uitgetest vermits deze gloednieuwe GTS nog ingereden moet worden... maar ik denk wel dat deze naar mijn gevoel om en bij de 130 km/h zal liggen (op de teller).

Acceleratie van 0-60 km/H is heel vlot en gaat relatief snel naar de 100 km/h maar ook hier nog geen exacte gegevens vanwege de inloop periode.

Filmpje op YouTube laten zien dat naar de 100 km/h rond de 10 seconden ligt en ik denk wel dat dit haalbaar zal zijn.

De GTS is ook heerlijk in de stad ondanks het relatief hoge gewicht maar het trage korte bochtenwerk wordt soms wel eens verstoort door de zijstandaard die tegen de grond schuurt... dus hier een klein minpuntje. 

Op secundaire wegen is het genieten van de zeer goede rechtuit stabiliteit en het middelmatig snelle bochtenwerk. De GTS geeft gewoon geen krimp.

Minder prettig is het comfort op kassei ... de GTS gedraagt zich een beetje stutterig... maar dit soort wegen vermijd ik toch het liefst.

 

De afwerking van deze Vespa is toch wel heel goed te noemen. 

Opbergruimte onder het zadel voor twee kleine Jet-Helmen en in het handschoen kastje ruimte voor documenten en eventueel een klein schijfrem slot of dergelijke.

Veel chroom...soms ook wel een laagje chroom over een plastiek onderdeel zoals o.a. het vleugeltje op het spatbord.

Het spatbord vooraan is ook in kunststof, net zoals de bekleding van het stuur en het handschoen-kast klepje. 

Voor de rest is de carrosserie uiteraard volledig metaal.

 

Kortom,

Mijn eerste rij indrukken van de GTS 250ie zijn dus zeer positief te noemen en ik mag zeggen dat ik een tevreden man ben met mijn nieuwe aankoop.

 

 

DSCF7001.jpg

DSCF6991.jpg

DSCF6925.jpg

DSCF6930.jpg

DSCF6935.jpg

DSCF6939.jpg

DSCF6946.jpg

DSCF6948.jpg

DSCF6958.jpg

DSCF6959.jpg

DSCF6965.jpg

DSCF6972.jpg

DSCF6974.jpg

DSCF6980.jpg

Link naar reactie

Welke kleur is de display van het instrumentenpaneel? Lijkt misschien een domme vraag, maar bij de GTS 300 zit daar verschil op namelijk. De gewone GTS 300 heeft blauw, terwijl de GTS 300 Super en de GTS 300 Super Sport allebei rood hebben. Van de GTS 300 Touring weet ik het niet.

Link naar reactie
18 uren geleden, LighScan zei:

Welke kleur is de display van het instrumentenpaneel? Lijkt misschien een domme vraag, maar bij de GTS 300 zit daar verschil op namelijk. De gewone GTS 300 heeft blauw, terwijl de GTS 300 Super en de GTS 300 Super Sport allebei rood hebben. Van de GTS 300 Touring weet ik het niet.

Hoi LighScan,

De Display is de blauwe uitvoering. 

Grts,

Link naar reactie

Mooie machine, een plezier om rijden, zo'n GTS. Je statement rond fiscaal interessant moet ik toch even relativeren. Ik betaal 57,78euro jaarlijks, lijkt mij echt verwaarloosbaar (zeker als je van zwaardere motoren komt, en de zwaarste motorisatie wil, zoals ik). Met het verschil in aankoopprijs ga ik dan wel weer akkoord, scheelt een heel pak! (tenzij je in de winter een eindereeksmodel koopt zoals ik deed ;-).

Geniet van je aankoop!

Link naar reactie

Vespa blijft me verbazen. Ik ken iemand die verleden jaar die 250 ie. heeft gekocht. Ook al aan de prijs van 4095 euro (bj 2015). Hij had ook al de extra's die jij hebt, een blauw scherm, chroom accenten op het achterlicht, usb aansluiting. Maar bij jou zie ik op de zijkant ook die luchtsleuven in de bil. Zoals bij de Super. En dat heeft die persoon weer niet ! Is dit nu bij alle GTS 250 vanaf 2016 zo? Of zou dit een productie fout zijn? De denkwijze van Vespa kan je toch niet volgen. Stopzetting productie px en verkoop model aan L.M.L. Wegens het succes bij L.M.L de productie van de px bij Vespa weer opstarten. Bij de voorstelling van de Vespa 946 is gezegd dat dit een beperkte oplage zou worden. Ondertussen zijn we al enkele jaren verder en de 946 is nog steeds verkrijgbaar. Steeds opnieuw in een beperkte oplage , eerst gegraveerd , dan in het mat zwart (Armani) enz.. Door de ogen van Vespa heeft Volkswagen dan ook zo een beperkte reeks gemaakt... de kever ! Maar terug naar de oorspronkelijke topic. Jij kan er maar goed bij varen.. het disign van de GTS is zowat tijdloos... Die van jou heeft één van de mooiere kleuren. En prijs kwaliteit zit je op rozen ! De GTS rijd niet enkel beter dan de Primavera ! Hij is nog goedkoper dan een Primavera 125 cc. en de GTS 125... Ik deel je mening en denk ook dat dit één van de beste aankopen is die je op dit moment bij Vespa kan doen . Bij deze veel plezier en veel veilige kilometers toegewenst met je scooter !

Link naar reactie
Op 16 juli 2016 om 11:57, order66 zei:

Mooie machine, een plezier om rijden, zo'n GTS. Je statement rond fiscaal interessant moet ik toch even relativeren. Ik betaal 57,78euro jaarlijks, lijkt mij echt verwaarloosbaar (zeker als je van zwaardere motoren komt, en de zwaarste motorisatie wil, zoals ik). Met het verschil in aankoopprijs ga ik dan wel weer akkoord, scheelt een heel pak! (tenzij je in de winter een eindereeksmodel koopt zoals ik deed ;-).

Geniet van je aankoop!

Je hebt gelijk van de wegenbelasting, alleen voor die 55 euro moet je het niet doen maar het is IMHO het totaalconcept die telt, niet alleen de jaarlijkse belasting... wat uiteindelijk mooi meegenomen is.

Ik kan met dat bedrag enkele malen gratis tanken per jaar (5 tal keer)

 In ieder geval bedankt 

 

 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...