Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa draait niet op stationair


JorisKE

Aanbevolen berichten

ik heb een vnb vespa 125cc met nieuwe 20/17 spaco carbu. Sproeiers zijn 42 en 160. Al rijdend werkt hij vrij goed. Maar op ralenti wil hij niet draaien. 

Ik zit dus met valse lucht. Waar kan dit echter allemaal van komen? Heb reeds de pakkingen onder de bak vervangen en die onder de carbu ook. Kan hij aan de uitlaat ook valse lucht zuigen ? Want die heb ik er ook even afgehad.

En anders is het de keerring aan de krukas ? Maar dan moet mijn blokje uit elkaar zeker ?

de contactpunten vonken ook. Dus zal de condensator en de puntjes ook maar vervangen zeker ?

Heb nog wat vragen maar zal maar eerst deze problemen proberen oplossen. :)

Link naar reactie

Bij valse lucht zou hij in toeren vliegen volgens mij,...

Pas van een identiek geval gehoord >  rijden , maar niet op ralenti te krijgen.

Bleek dat piston er verkeerd inzat,...

 

Gr 

Link naar reactie

ja als je gas geeft draait hij ook vierkant. Met de vorige carbu bleef hij wel draaien op ralenti. Enkel kan ik deze niet meer gebruiken omdat een of andere kluns de draai van de benzinetoevoer heeft kapot gedraait. Enige verschil met de carbu was dat er een grotere hoofsproeier inzat. Maar 200 lijkt me wel heel groot. Als ik op verschillende plekken spuit met remmenreiniger. Tussen kop en cilinder bijvoorbeeld stijgt hij vlot in toeren. Als dit dicht zou zijn zou dit toch niet mogen neem ik aan ?

Best om gewoon even blokje eruit te halen ? Want is precies wel vrij simpel moterke.

Link naar reactie

200 als sproeier ? Straf...Maar dat belooft weinig goed.

Normaal is een vnb si20/15 carb, hoofd sproeier 82. Hoe zit uw bougie er uit ? 

En Vanwaar komt de Vespa  ? Post eens wat foto's.

En het is inderdaad geen rocket science, succes

 

Link naar reactie

geen idee waar hij vandaan komt, is van een vriend van ^mij. en ik kan de kloterij weer oplossen :)

op de papieren staat VMB1t uit 63. Maar op scooterhelp vind ik dat het een primavera is.

Zon een model is het  

$_1.JPG

3bakje enkel staat hier achter het zadel van de rijder zon een zelfgefabriceerd zadeltje op.

Nu hij start moeilijk en als ik hem wil laten draaien lukt het enkel met de choke uit. Als ik de choke los daalt hij in toeren en valt hij uit. Kan dit eerder niks timing related zijn ?

ik heb nog maar paar km gereden met nieuwe carbu en bougie kleur is bruinig dus ik denk dat ik qua hoofdsproeier wel ok zit. Wat ik ook vond is dat hij onderin niet meer power had, maar dat zal wel zo zijn denk ik ? ik ben 4takt gewoon dus ja. 

Net even cilinderkop eraf gehaald piston zit ok met pijl naar beneden.

Vond dat ook al een kanon van sproeier. 

probleem waar hij mee binnen gekomen was; hij reed, maar viel na 3km uit en  geraakte dan niet meer gestart. Wat ik zag de laatste keer was dat de carbu niet meer afsloot en de benzine gewoon in de motor stroomde. Dus ben ik de carbu eens gaan bekijken en zag ik dat er draden kapot waren en dat de benzine er gewoon doorliep. Dus de vlotterpin werkte niet meer. Maar nieuwe carbu gekocht omdat het niet zoveel kostte. De bak ook moeten vervangen, want de carbu met choke in de bak wordt niet meer gemaakt. Deze gemonteerd alsook de pakkingen. Ondertussen ook de uitlaat leeggemaakt omdat deze vol met benzine zat.  

ik zie ook dat ik een circlips nodig heb voor het vliegwiel eraf te krijgen. Weet iemand toevallig de juiste maat ? 

Link naar reactie

dacht ik al , moet de achterlager toch vervangen denk ik want er zit speling op achterwiel dus ja wordt even blokje rebuilde. 

Druk druk , maar komt wel in orde merci

 

nog even vraagje, welk type is deze vespa dan net ? VBC neem ik aan ? Of is dat VBB? als noob zijnde ken ik er nog ni zoveel van en er zijn zoveel types lijkt me

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...