Ga naar inhoud
Vespaforum.be

rondrit Staar en co


de Fash

Aanbevolen berichten

Toch even nog iets vermelden! Ik had gisteren serieus pech met mijn vespa. Vitessen lieten het afweten, ze pakten niet meer bij wijze vvan spreken. Ik wou hem even snel binnen doen in de vespashop kapellen. Op weg naar daar hebben de vitessen het helemaal laten afweten, kreeg de scoot in geen enkele vitesse meer. Dan maar gebeld naar Guy dat ik in panne stond aan de Noorderlaan/ijzerlaan (was ondertussen al 17u30). Moto daar laten staan en sleutel gaan droppen bij colette. Guy is iets later mijn vespa nog gaan ophalen en vandaag kreeg ik een telefoontje dat het allemaal terug in orde is; dus dankzij de staar kan ik dit weekend wel mee met 1000 zonnen en garnalen en naar meeting zondag. en nog belangrijker ik kan wel naar eurovespa volgende week. dus conclusie: er is wel degelijk een goede service van staar & co wat andere soms ook durven beweren. Als het goed is mag het ook eens gezegd worden. Bij deze nen dikke merci aan de Guy om mij zo snel uit de nood te helpen!

Link naar reactie

Kan ook zijn dat de bedieningsarm in de selector gebroken is, heb dat ook al een paar keer gezien, onder andere in een nieuwe PX met relatief weinig kilometers...

Link naar reactie

Het was dus iets heel simpel!

Het pinnetje dat het schakelsysteem (aan motorblok waar de 2 kabels samenkomen) moet vasthouden was gewoon losgetrild. Ik had het open gedaan maar zag niet direct dat het pinnetje eruit was. Blijkbaar komt dit wel eens af en toe voor bij de nieuwe PX modellen, zelfs een nieuwe. Nu zit het er dus terug stevig in. Als ik het dus in de toekomst nog eens voorheb dan weet ik wat te doen.

Kwaliteit van de nieuwe PX'en laat toch wel wat te wensen over, Piaggio zou beter de modellen zelf terug produceren ipv van ze in andere landen te laten maken. Ik heb zo nog al enkele gebreken ondervonden:

contactpunten van pinkers (staafje aan de billen die je in de kader plaats) die geregeld roest vertonen, dit is nu al 3 keer voorgevallen (ik kuis mijn vespa dan ook bijna wekelijks).

Spiegels die afbreken (net op een vervelend punt dat je ze er niet meer kan uitvijzen maar moet uitboren)

Roest aan de lak en niet echt te dekkend gespoten (aan spatbord en naden en dat na nog geen 2 jaar, staat trouwens altijd binnen in garage behalve als ik er natuurlijk mee op de baan ben)

Voorveer die na 2 jaar al versleten is (dit zou toch niet mogen, heb dit vroeger met

mijn pk50Xl nooit gehad en daar heb ik toch 6 jaar mee rondgereden)

Veren van de staander die geregeld afbreken (dit zou dan komen omdat ik er ook een schuine poot heb op staan)

en nog een paar dingen

Dit neemt niet weg dat ik nog steeds dol ben op mijn vespa en met plezier rondbol...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...