Ga naar inhoud
Vespaforum.be

KM-teller GLASKIT bevestigen op PX/P-serie


PXchris

Aanbevolen berichten

Heef iemand ervaring met bevestigen van de KM-telller glaskit voor PX/P-serie vooral de lichtmetalen ring die alles op zijn plaats houdt en onderaan overgeplooid moet worden. Afhalen is gelukt maar terug aanbrengen is een ander paar mouwen... Bestaat hier een tool voor of eventueel opspuiten met silicone (komt misschien dan te hoog voor de inbouw?) Anders vermoed ik dat ik hem ga beschadigen... THX voor de tips! 

TACHOmeter overplooi.jpg

Link naar reactie

De beste manier is met een pers en een mal. Dat is niet voor de meeste mensen weggelegd. 

Optie 2 is rollen op de draaibank, waar je best wat oefening en handigheid voor kan gebruiken.

Optie 3: leg je teller met alle onderdelen (rand, rubber, glas,...) ondersteboven op een plankje met iets zacht (vod ofzo) tussen plankje en rand. Neem dan een kleine sergeant en klem die op het plankje en de achterkant van de tellerbehuizing. Je kan dan de rand netjes vastschroeven tot hij op de juiste plaats zit de rubber moet een beetje spanning hebben zodat het geheel waterdicht afsluit. De rest is eenvoudig... met geduld het randje rondom beginnen omplooien. Niet ineens, maar in ongeveer 3 stappen (3x volledig rond gaan) om mooi gelijkmatig en zonder plooien in het metaal de rand vast te zetten. Ik doe dat meestal met een doorslag zonder scherpe randen, en een licht kunststof hamertje. 

Je kan de teller op dezelfde manier ook vastklemmen op tafel. Dan zit hij meteen stevig vast, maar zie dat je er goed rond kan om het randje erna te plooien. 

Succes!

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 10 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...