Roeli Geplaatst: 24 januari 2016 Delen Geplaatst: 24 januari 2016 Misschien een domme vraag, maar de L-vormige zuigerveer monteren met de smalle kant naar boven of naar beneden ? L of Γ ? Link naar reactie
nero Geplaatst: 24 januari 2016 Delen Geplaatst: 24 januari 2016 De smalle kant naar boven. Groetjes, nero. Link naar reactie
Roeli Geplaatst: 24 januari 2016 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2016 Thanks Nero ! Dan was mijn voorgevoel juist...wat is eigenlijk het nut van zo'n L-vormige pistonring ? Link naar reactie
nero Geplaatst: 24 januari 2016 Delen Geplaatst: 24 januari 2016 Door dat het uiteinde van de zuigerveer hoger komt dan bij een normale wordt de compressieruimte boven kleiner, meer compressie dus. Groetjes, nero. Link naar reactie
dmi Geplaatst: 24 januari 2016 Delen Geplaatst: 24 januari 2016 51 minuten geleden, nero zei: Door dat het uiteinde van de zuigerveer hoger komt dan bij een normale wordt de compressieruimte boven kleiner, meer compressie dus. Groetjes, nero. niet echt... daarvoor dient de vorm/inhoud van de cilinderkop en pistonkroon. De druk zorgt tijdens de arbeidsslag bij een L-vormige zuigerveer voor dat de zuigerveer naar buiten (tegen de cilinderwand) gedrukt word, dus minder blow by. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.