Benny1983 Geplaatst: 30 december 2015 Delen Geplaatst: 30 december 2015 Zoals in het voorstel topic al genoemd, ben ik begonnen met de eerste Vespa. Vespa sleutelen is nieuw voor mij, motoren ook, dus leek het me een goed plan om de motor opnieuw op te bouwen. Hij lekt olie, schakelt niet echt lekker en je moet toch wat te doen hebben. Ik vind het altijd leuk om dingen uit elkaar te halen, dus maar begonnen. Lagers, pakkingen ed worden vervangen. Motortje blijft vrij standaard, wel een DR50 erop. Voor als nog geen problemen, alles staat vrij uitgebreid op de internet. Wel heeft de koppelingsdeksel een scheur. Hij is nu nog donkerblauw, maar hij wordt uiteindelijk Giallo Positano, een kleur welke dat jaar ook geleverd werd. De kleur is uitgekozen door mijn vriendin, zij zal deze gaan rijden. Voor mijzelf is de 50n uit 67. Foto's volgen. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 30 december 2015 Delen Geplaatst: 30 december 2015 Hoi! ben benieuwd, hoewel er veel op het internet staan is niet alles via het internet te leren. Ik ga je topic zeker volgen en je hier en daar voorzien van hulp en info, als ik dat kan ;-). Ohja, het kopje Smallframes is meer voor als je problemen hebt. De inkom, meer voor het voorstellen e.d. ;-D Link naar reactie
Benny1983 Geplaatst: 31 december 2015 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2015 Daan, bedankt, de problemen komen vanzelf wel in dit topic... De vespa Het slechte spuitwerk op het beenschild Motorblok op de werkbank En al een stukje verder Link naar reactie
Daan Geplaatst: 31 december 2015 Delen Geplaatst: 31 december 2015 Kijk, het echte werk! Goed bezig! Link naar reactie
Benny1983 Geplaatst: 30 januari 2016 Auteur Delen Geplaatst: 30 januari 2016 Weinig tijd op het moment om verder te klussen, op een paar lagers na is alles uit elkaar en met dank aan MK160 heb ik een nieuw koppelingsdeksel. Naast de Vespa's heb ik ook als hobby fotografie en zo een open blok laat allerlei mooie onderdelen zien. Hierbij de versnellingen uit mijn 1980 Vespa. Link naar reactie
Benny1983 Geplaatst: 28 april 2016 Auteur Delen Geplaatst: 28 april 2016 Het blok ligt op dit moment bij de straler. Tijd om een boodschappenlijst te maken. Hierbij heb ik wel een vraag over de kabel welke naar de externe onstekingsspoel loopt. 1) Klopt het dat de kabel vanaf de spoel naar de rode draad in het kunststof doosje loopt? 2) wat voor kabel moet ik hiervoor gebruiken? In de exploded view van scooter-center kan ik het niet vinden. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 29 april 2016 Delen Geplaatst: 29 april 2016 Externe spoel? Bobine bedoel je waarschijnlijk... Je kun er een kant en klare kabel voor kopen bij Maskes. Of zelf maken natuurlijk. https://www.klassiekevespaonderdelen.nl/Bobinekabel-o.a.-V50/Special/SS50-90/Primavera/VNB/GT/GTR/Super/Sprint Link naar reactie
Benny1983 Geplaatst: 29 april 2016 Auteur Delen Geplaatst: 29 april 2016 Dat is hem inderdaad, deze moet dan toch in het kunststof blokje worden aangesloten? Link naar reactie
Daan Geplaatst: 29 april 2016 Delen Geplaatst: 29 april 2016 Het oogje in de junction box op de rode kabel. Het stekkertje op de bobine. Link naar reactie
Benny1983 Geplaatst: 30 april 2016 Auteur Delen Geplaatst: 30 april 2016 Top, dankjewel. Zal binnenkort wat foto's van de voortgang posten. Link naar reactie
Benny1983 Geplaatst: 6 mei 2016 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2016 Het blok is terug van de straler, dus we kunnen beginnen met de opbouw. Uit elkaar was iig gelukt, nu kijken of we hem weer terug in elkaar krijgen. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 14 mei 2016 Delen Geplaatst: 14 mei 2016 Je vergeet 2 pakkingen... Als ik zo kijk... diegene die altijd lekken (Vooral na straalwerk) Je selectorarm moet eruit om je revisie af te maken en die van je koppelingsarm. Link naar reactie
Benny1983 Geplaatst: 14 mei 2016 Auteur Delen Geplaatst: 14 mei 2016 Hey Daan, de straler heeft deze gebieden wel "bespaard" als het goed is. Probleem met de selector is dat ik de pen welke er doorheen zit er met geen mogelijkheid uit krijg. zou dit echt gaan lekken? Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 15 mei 2016 Delen Geplaatst: 15 mei 2016 Id 100 % lekken verzekerd Wd 40 of even warm maken. Maar is meestal zelfs niet nodig. Doorslag aan GOEDE kant , en conisch pinnetje komt eruit. Link naar reactie
Benny1983 Geplaatst: 15 mei 2016 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2016 De goede kant heb ik denk ik begonnen, maar WD40 of warm maken helpen tot dusver niet, zit muurvast. Link naar reactie
Benny1983 Geplaatst: 15 mei 2016 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2016 En met betrekking tot de koppelingsarm. Deze is er nu uit. De "naalden" uit de bovenste lager kwamen er ook uit. Iemand tips hoe je deze er het beste weer in kan krijgen? En waar zit de afdichting? Nog onder de onderste lager neem ik aan? Hoe krijg ik deze lager eruit? Alvast bedankt weer voor alle hulp! Link naar reactie
Daan Geplaatst: 15 mei 2016 Delen Geplaatst: 15 mei 2016 Schakelarm doorboren en koppelingsarm loshalen... Ik plaats nieuwe naaldlagertjes met vet terug en een klein pennetje (breinaald kan ook). Link naar reactie
Benny1983 Geplaatst: 15 mei 2016 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2016 De o ring van de koppelingshendel heb ik kunnen vervangen met de lager er nog in. Met een kleine schroevendraaier eruit gewipt, schoongeblazen en een nieuwe o-ring geplaatst. Morgen proberen de lagertjes terug te plaatsen en de pen uit de versnellingsarm te boren. Link naar reactie
Daan Geplaatst: 15 mei 2016 Delen Geplaatst: 15 mei 2016 Dat is de enige manier... Anders krijg je dit (Het is een Pk50) Link naar reactie
Benny1983 Geplaatst: 16 mei 2016 Auteur Delen Geplaatst: 16 mei 2016 De pen is eruit..., compleet moeten doorboren. Maar hij wil nog niet los... Geen beweging in te krijgen. Geprobeerd warm te stoken, weet alleen niet zeker waar ik allemaal tegenaan kan tikken. Het lijkt mij dat het binnenste een as is wat door de blokwand heen moet en dus de ring eromheen eraf moet, maar zonder succes tot zover. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 16 mei 2016 Delen Geplaatst: 16 mei 2016 Poulietrekker proberen ? Link naar reactie
Daan Geplaatst: 16 mei 2016 Delen Geplaatst: 16 mei 2016 dan zit er nog een braam v.d. pin in... anders idd wd40, grote kans dat er straalgrit tussen zit. Link naar reactie
Benny1983 Geplaatst: 18 augustus 2016 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2016 Blokje vordert gestaag, volgende stap wordt de body, schuren en opnieuw laten spuiten. m.b.t. Het motorkapje, weet iemand hoe je het hendeltje demonteert? en wat voor vet moet er op t vilt van de ontsteking? Link naar reactie
nero Geplaatst: 18 augustus 2016 Delen Geplaatst: 18 augustus 2016 Het hendeltje laat je er best gewoon op, goed aftapen is vldoende. Groetjes, nero. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.