Postmanjohan Geplaatst: 12 oktober 2015 Delen Geplaatst: 12 oktober 2015 Heb de cilinder van mijn Vespa 50n eraf gehaald vanwege lekkage bij de voet. Blijkt een Dr cilinder te zijn zonder voetpakking en maar 1 zuigerveer. Het is duidelijk een grotere cilinder, maar hoe meet je welke het is of kun je het ergens aflezen. Dit om de juiste onderdeeltjes te bestellen. Of overweging om weer terug te zetten naar 50cc. Dank.johan Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 12 oktober 2015 Delen Geplaatst: 12 oktober 2015 Doorsnede meten: - 38,4mm is 50cc - 47mm is 75cc - 50mm is 85cc - 55mm is 102cc Link naar reactie
Postmanjohan Geplaatst: 12 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 2015 Is dat de binnendiameter van de cilinder of bedoel je de zuiger buitenom., Maarten. Dankje Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 12 oktober 2015 Delen Geplaatst: 12 oktober 2015 Maakt niet zo veel uit voor het bepalen van het aantal CCs. Maar je meet de cilinder. Link naar reactie
Postmanjohan Geplaatst: 12 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 2015 47mm dus 75 cc! Opgelost. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 14 oktober 2015 Delen Geplaatst: 14 oktober 2015 75 laten zou ik zeggen. Topsnelheid is belachelijk weinig meer maar toch wel dat iets meer koppel. Link naar reactie
Postmanjohan Geplaatst: 14 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2015 Ja ga ik ook doen, thanks voor het advies. Groet Johan Link naar reactie
Daan Geplaatst: 16 oktober 2015 Delen Geplaatst: 16 oktober 2015 75 laten zou ik zeggen. Topsnelheid is belachelijk weinig meer maar toch wel dat iets meer koppel. Â Weleens gedacht aan een andere vertanding dan, 3,00 bijvoorbeeld? Link naar reactie
Postmanjohan Geplaatst: 16 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2015 Nee nog niet Daan, echter de snelheid maakt me niet zoveel uit. Deze cilinder zit er op. Dankje Link naar reactie
Daan Geplaatst: 16 oktober 2015 Delen Geplaatst: 16 oktober 2015 Nee nog niet Daan, echter de snelheid maakt me niet zoveel uit. Deze cilinder zit er op. Dankje  Het was ook meer voor arti-bella Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 16 oktober 2015 Delen Geplaatst: 16 oktober 2015 3.00 is een rechte vertanding, moet je ook maar net zin in hebben. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 16 oktober 2015 Delen Geplaatst: 16 oktober 2015 Rechte vertanding geeft je oldie een apart geluid; beetje straaljager, minder classic. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 16 oktober 2015 Delen Geplaatst: 16 oktober 2015 Niet neerbuigend bedoeld hoor,ik weet het echt niet wat is verschil met schuine vertanding? Rijd dat soepeler ? Schakelt dat beter ? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 16 oktober 2015 Delen Geplaatst: 16 oktober 2015 Rechte vertanding kan meer kracht aan, schuine vertanding werkt soepeler. Schakelen doe je met een ander onderdeel van je motor dacht ik. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 16 oktober 2015 Delen Geplaatst: 16 oktober 2015 Weer iets bijgeleerd, Link naar reactie
Daan Geplaatst: 16 oktober 2015 Delen Geplaatst: 16 oktober 2015 De tanden gaan vloeiender in elkaar met een schuine vertanding... Meer tanden, minder koppel maar een hogere eindsnelheid. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.