Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa Ad Flanders


VVespa Geert

Aanbevolen berichten

Niet dat ik de taaladept wil uithangen, maar (aub!) @ is "at" niet "ad" (doet pijn aan de ogen). 

Alleszins als 't de bedoeling was je in de Engelse taal uit te drukken. Of was Latijn misschien de bedoeling? Dan beter "in" dan "ad" gebruiken: Vespas in Flandriam.

Link naar reactie

Niet dat ik de taaladept wil uithangen, maar (aub!) @ is "at" niet "ad" (doet pijn aan de ogen). 

Alleszins als 't de bedoeling was je in de Engelse taal uit te drukken. Of was Latijn misschien de bedoeling? Dan beter "in" dan "ad" gebruiken: Vespas in Flandriam.

Nee, dan was het Vespas in Flandria. Naamval ablatief en geen accusatief. In met een accusatief (zoals in Fliandriam) betekent "naar Vlaanderen"

Alia iacta est, of zoiets...

At (!!!) your service.

Link naar reactie

Het was maar om te lachen he.

In deze tijden van internetslang en sms-taal doen we ons primair communicatiemiddel vaak geweld aan. Ik lees hier wel vaker dingen die pijn doen aan mijn ogen, maar ik wil ook niet de schoolmeester uithangen. Het mag en moet ludiek blijven. Ik ben de laatste die beweert dat hij nooit taalfauten maakt. Frederik911 sloeg de nagel op de kop.

Link naar reactie

Nee, dan was het Vespas in Flandria. Naamval ablatief en geen accusatief. In met een accusatief (zoals in Fliandriam) betekent "naar Vlaanderen"

Alia iacta est, of zoiets...

At (!!!) your service.

 

Beatus homo qui invenit sapientiam!

 

En verder nog ad fundum,  en zo...  B)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Stultitiam simulare loco summa prudentia est...

 

 

 

(domheid veinzen op juiste ogenblik is hoogste wijsheid)

Link naar reactie

Volgens mij is dit hier een forum over Vespa scooters toch?

Ik krijg hier meer de indruk(en niet enkel in dit topic) dat het hier gaat over de slimste mens of het groot Nederlands dictee .

Daar stopt het dan nog niet bij,dan kan je hier nog Latijns volgen ook.

Veur't na in't Vloms te zeggen "dieje mens zén topic is naa de kloeten"

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...