Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Brake Pads Vervangen Nissin Remklauw


ticce

Aanbevolen berichten

vergeef me mijn arrogantie, maar als je twijfelt over het vervangen van remblokken kan je het misschien beter uitbesteden..

 

Wat lukt er niet? krijg je de remblokken niet los? Heb je de pistons teruggeduwd in hun boring? 

 

Als je niet wil dat je remmen gaan piepen moet je alle metalen delen die mekaar raken voorzien van een beetje kopervet. Maar LET OP: NIET tussen het frictiemateriaal van de blokken en de schijf.

Link naar reactie

Geen arrogantie opgemerkt. Het zit zo. Ik heb een nieuwe klauw gekocht maar die kwam zonder remblokken. Ik zie geen andere manier dan de vijzen, die de blokjes vasthouden, los te maken. Remblokken erin en terug vast. Maar ik vroeg mee af of ik dan iets over het hoofd zie.

Ik doe zoveel mogelijk zelf, niet dat het dan beter is maar dan heb ik het toch geleerd. En uit mijn fouten leer ik des te meer..!

Link naar reactie

ik heb die van nissin nog nooit van dichtbij gezien maar bij eentje van grimeca zitten de remblokken op een asje dat vastzit met een circlips en hoef je dus niets open te vijzen

Link naar reactie

De meeste nissen klauwen hebben inderdaad 1 (vaak bij achterrem) of 2 (meestal bij voorrem) asjes die met een inbussleutel losgeschroefd kunnen worden. Bij de Nissin klauwen die ik ken moet je eerst een plastic stofkapje verwijderen (ook met schroefdraad) dmv een platte schroevendraaier. 

 

Doe ook een beetje vet aan de schroefdraad waarmee de boutjes vast zitten. ze durven al eens vast te oxideren anders

 

De meeste remblokken bij motoren hebben in tegenstelling tot die van auto's meestal een asje om te verzekeren dat de blokken op het einde van hun levensduur niet uit de klauw vallen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...