ticce Geplaatst: 29 september 2015 Delen Geplaatst: 29 september 2015 Ik ben mijn rempads aan het vervangen maar ik weet het even niet meer... Moet ik gewoon die lange vijzen losmaken, de pads erin en terug vast maken? Of zie ik dan iets over het hoofd? Iemand ervaring mee? Het gaat over de schijfrem van Scootrs. Link naar reactie
ticce Geplaatst: 30 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2015 Niemand? Link naar reactie
dmi Geplaatst: 30 september 2015 Delen Geplaatst: 30 september 2015 vergeef me mijn arrogantie, maar als je twijfelt over het vervangen van remblokken kan je het misschien beter uitbesteden.. Wat lukt er niet? krijg je de remblokken niet los? Heb je de pistons teruggeduwd in hun boring? Als je niet wil dat je remmen gaan piepen moet je alle metalen delen die mekaar raken voorzien van een beetje kopervet. Maar LET OP: NIET tussen het frictiemateriaal van de blokken en de schijf. Link naar reactie
ticce Geplaatst: 1 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2015 Geen arrogantie opgemerkt. Het zit zo. Ik heb een nieuwe klauw gekocht maar die kwam zonder remblokken. Ik zie geen andere manier dan de vijzen, die de blokjes vasthouden, los te maken. Remblokken erin en terug vast. Maar ik vroeg mee af of ik dan iets over het hoofd zie. Ik doe zoveel mogelijk zelf, niet dat het dan beter is maar dan heb ik het toch geleerd. En uit mijn fouten leer ik des te meer..! Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 1 oktober 2015 Delen Geplaatst: 1 oktober 2015 ik heb die van nissin nog nooit van dichtbij gezien maar bij eentje van grimeca zitten de remblokken op een asje dat vastzit met een circlips en hoef je dus niets open te vijzen Link naar reactie
dmi Geplaatst: 1 oktober 2015 Delen Geplaatst: 1 oktober 2015 De meeste nissen klauwen hebben inderdaad 1 (vaak bij achterrem) of 2 (meestal bij voorrem) asjes die met een inbussleutel losgeschroefd kunnen worden. Bij de Nissin klauwen die ik ken moet je eerst een plastic stofkapje verwijderen (ook met schroefdraad) dmv een platte schroevendraaier. Doe ook een beetje vet aan de schroefdraad waarmee de boutjes vast zitten. ze durven al eens vast te oxideren anders De meeste remblokken bij motoren hebben in tegenstelling tot die van auto's meestal een asje om te verzekeren dat de blokken op het einde van hun levensduur niet uit de klauw vallen. Link naar reactie
ticce Geplaatst: 1 oktober 2015 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2015 Klopt helemaal Wat je zegt. Dus ik ga ervan uit dat ik ze er gewoon opzet door de asjes los te maken... Komt wel in orde. Merci Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.