AJ Geplaatst: 26 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2015 Daar gaan we weer. Deze keer een Faro Basso VN1T uit 1955. Zal een zwaar projectje worden maar ga zeker weer mijn best doen. Orginele kleur 15048M wordt deze hopelijk schone wesp. Link naar reactie
liesenlene Geplaatst: 26 september 2015 Delen Geplaatst: 26 september 2015 Proficiat, moet u bewonderen. Succes !!! Link naar reactie
roufio Geplaatst: 26 september 2015 Delen Geplaatst: 26 september 2015 zal zeker weer in orde zijn , doe wel iets aan de motor , gebruik een gs cilinder die je wat afdraait en een pv carbu er op en dan heb je wat meer koppel en leuker om mee te rijden Link naar reactie
AJ Geplaatst: 26 september 2015 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2015 Alle info is welkom Raf. Ga voor het eerst zelf een blokje reviseren met nieuwe onderdelen. Cylinder en zuiger zien er nog goed uit. Wil haar graag in eerste instantie eigenlijk orgineel houden. Maar wat vlotter kunnen rijden op de 80km is natuurlijk wel een stuk veiliger  Mocht ik overgaan naar uw advies, heb ik dan voor de rest nog andere delen nodig voor in het blokje?  Ik hoor het graag Link naar reactie
AJ Geplaatst: 1 december 2015 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2015 De vespa is terug van de spuiter...kan weer aan de slag. Ga mijn best weer doen. Link naar reactie
Adrian Geplaatst: 1 december 2015 Delen Geplaatst: 1 december 2015 Klein beetje jaloers... Link naar reactie
Raffa Geplaatst: 1 december 2015 Delen Geplaatst: 1 december 2015 Komt helemaal goed, en de motor? Link naar reactie
AJ Geplaatst: 1 december 2015 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2015 De motor wordt gereviseerd. Link naar reactie
csfreakz Geplaatst: 2 december 2015 Delen Geplaatst: 2 december 2015 Mooi, maar lak blinkt wel heel fel he. De mijne is veel doffer van kleur. Link naar reactie
csfreakz Geplaatst: 2 december 2015 Delen Geplaatst: 2 december 2015 De mijne... Ook pas klaar met restaureren... Heeft me ongeveer 10 maanden werk gekost. Link naar reactie
csfreakz Geplaatst: 2 december 2015 Delen Geplaatst: 2 december 2015 Ik wil ook even zeggen dat de mijne ook niet perfect is :-) er zijn hier en daar details die beter kunnen. Maar het meeste is wel origineel. Het zoeken van de juiste onderdelen heeft het meeste tijd in beslag genomen. Ik wens je alvast veel succes met de jouwe! Link naar reactie
liesenlene Geplaatst: 2 december 2015 Delen Geplaatst: 2 december 2015 Mooi, proficiat !!! Link naar reactie
AJ Geplaatst: 2 december 2015 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2015 Hoi, Csfreakz Wat leuk zeg, bedankt voor je foto, heb toch echt de originele kleur nummers gevonden ,(op de foto is Ze iets anders)... Heb geen haast met t opbouwen, ga het rustig aan doen... Alleen eerste tegenslag al gehad, er zit een verkeerde kilometer teller bij, denk dat nu maar op zoek gaat naar een stuurtplaat zonder teller of een nieuwe teller... Er zat een GS150 teller bij... Groet, AJ en Kaar Link naar reactie
AJ Geplaatst: 2 december 2015 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2015 De mijne... Ook pas klaar met restaureren... Heeft me ongeveer 10 maanden werk gekost. Mag ik vragen wat voor teller in die van jou zit? Ik weet niet welke er orgineel in hoort. Zie veel verschillende op internet. Link naar reactie
csfreakz Geplaatst: 2 december 2015 Delen Geplaatst: 2 december 2015 @AJ: Volgens mij kwam de Faro Basso oorspronkelijk zonder teller uit de fabriek. De teller zelf was een accesoire. Er bestaan heel wat verschillende tellers voor de Faro Basso (Victor, Veglia, ...) Ik heb zelf een Veglia, zie hier: http://www.vespaforum.be/index.php?/topic/26358-veglia-teller-echt-of-fake/ Een originele/gerestaureerde teller kan snel veel geld kosten (400-600eur). Je kan best eens op Subito.it kijken, daar kan je ze waarschijnlijk voor minder geld vinden. Link naar reactie
AJ Geplaatst: 2 december 2015 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2015 Bedankt voor de uitleg. Weer wat geleerd. Leuk topic over die teller restauratie. Vakwerk!!! Link naar reactie
AJ Geplaatst: 3 december 2015 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2015 Deze teller zat bij de vespa. Hoort eigenlijk bij een Duitse GS150 geloven wij. Hij past wel, maar valt over de randen van de tellerhouder, iets te groot eigenlijk. Wel een raadsel hoe deze erin is gekomen. Iemand een idee of deze orgineel is of een replica? Link naar reactie
koeno83 Geplaatst: 3 december 2015 Delen Geplaatst: 3 december 2015 Hij is inderdaad van een duitse gs3. Gelijk aan die op mijn gs3 zit, lijkt me wel een originele. Gr koen Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.