Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Retauratie Vn1T 1955


AJ

Aanbevolen berichten

Daar gaan we weer. Deze keer een Faro Basso VN1T uit 1955.

Zal een zwaar projectje worden maar ga zeker weer mijn best doen.

Orginele kleur 15048M wordt deze hopelijk schone wesp.

Link naar reactie

zal zeker weer in orde zijn , doe wel iets aan de motor , gebruik een gs cilinder die je wat afdraait en een pv carbu er op en dan heb je wat meer koppel en leuker om mee te rijden 

Link naar reactie

Alle info is welkom Raf. Ga voor het eerst zelf een blokje reviseren met nieuwe onderdelen. Cylinder en zuiger zien er nog goed uit. Wil haar graag in eerste instantie eigenlijk orgineel houden. Maar wat vlotter kunnen rijden op de 80km is natuurlijk wel een stuk veiliger :D

 

Mocht ik overgaan naar uw advies, heb ik dan voor de rest nog andere delen nodig voor in het blokje?

 

Ik hoor het graag

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

De vespa is terug van de spuiter...kan weer  aan de slag. Ga mijn best weer doen.

qsvyaa.jpg

Link naar reactie

Ik wil ook even zeggen dat de mijne ook niet perfect is :-) er zijn hier en daar details die beter kunnen. Maar het meeste is wel origineel. Het zoeken van de juiste onderdelen heeft het meeste tijd in beslag genomen. Ik wens je alvast veel succes met de jouwe!

Link naar reactie

Hoi, Csfreakz

Wat leuk zeg, bedankt voor je foto, heb toch echt de originele kleur nummers gevonden ,(op de foto is Ze iets anders)...

Heb geen haast met t opbouwen, ga het rustig aan doen...

Alleen eerste tegenslag al gehad, er zit een verkeerde kilometer teller bij, denk dat nu maar op zoek gaat naar een stuurtplaat zonder teller of een nieuwe teller...

Er zat een GS150 teller bij...

Groet, AJ en Kaar

Link naar reactie

De mijne... Ook pas klaar met restaureren... Heeft me ongeveer 10 maanden werk gekost.

Mag ik vragen wat voor teller in die van jou zit? Ik weet niet welke er orgineel in hoort. Zie veel verschillende op internet.

Link naar reactie

@AJ: Volgens mij kwam de Faro Basso oorspronkelijk zonder teller uit de fabriek. De teller zelf was een accesoire. Er bestaan heel wat verschillende tellers voor de Faro Basso (Victor, Veglia, ...) Ik heb zelf een Veglia, zie hier: http://www.vespaforum.be/index.php?/topic/26358-veglia-teller-echt-of-fake/

Een originele/gerestaureerde teller kan snel veel geld kosten (400-600eur). Je kan best eens op Subito.it kijken, daar kan je ze waarschijnlijk voor minder geld vinden.

Link naar reactie

Bedankt voor de uitleg. Weer wat geleerd. Leuk topic over die teller restauratie. Vakwerk!!!

Link naar reactie

Deze teller zat bij de vespa. Hoort eigenlijk bij een Duitse GS150 geloven wij. Hij past wel, maar valt over de randen van de tellerhouder, iets te groot eigenlijk. Wel een raadsel hoe deze erin is gekomen. Iemand een idee of deze orgineel is of een replica?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...