Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Invoering Uit Duitsland - Contact Met Consulaat?


Aanbevolen berichten

Omdat ik bij de DIV van het kastje naar de muur wordt gestuurd, pols ik hier even of iemand in dezelfde situatie zit/heeft gezeten. Het betreft het volgende:

 

Ik heb hier al jaaaren een rood PK80S frame staan, oorspronkelijk ingevoerd uit Duitsland (door Domi als ik me niet vergis, moest hij het zich nog herinneren :)). Ik heb het destijds gekocht om te gebruiken als donorframe.

Nu zou ik het frame willen inschrijven in België, om als 80cc mee rond te tuffen. Wetende dat ik niet de juiste documenten heb voor invoer uit Duitsland (het befaamde "drieluik") trok ik naar de dienst DIV in Gent om te horen of zij me op de juiste weg konden zetten.

 

Ik heb 1 papiertje, genaamd "Abmeldebescheinigung für den Fahrzeughalter", waarop de naam van de laatste eigenaar staat. Tevens staat hierop het chassisnummer (volgens scooterhelp een PK80S van 1982), maar geen vermelding van vermogen/cilinderinhoud. Dit lijkt me een verklaring van uitschrijving?

 

Ik kreeg van de DIV de volgende richtlijnen:

- contacteer het Duitse consulaat in België met de vraag of ze me een officiële bevestiging van inschrijving/uitschrijving kunnen bezorgen

- ga naar de douane in Gent met het roze formulier ter inschrijving om vignet 705 te bekomen etcetera...

- aangezien geen vermogen gekend is, dien ik de dienst homologatie in Brussel te contacteren voor een gelijkvormigheidsattest, tenzij ik hem als oldtimer wil inschrijven. Wetende dat de voorwaarden voor een oldtimer wat versoepeld zijn (vrij gebruik uitgezonderd woon-werkverkeer), zou dit mijn voorkeur zijn.

 

Ik zit echter vast bij het Duitse consulaat. Telefonisch vallen die enkel te contacteren met vragen over identiteitsbewijzen of ivm culturele/economisch gerelateerde vragen. Vragen als bovenstaande vallen onder "andere consulaire diensten" en zijn enkel via e-mail te stellen. Maar daar gaat het dus mis, aangezien ik geen idee heb of er iets met mijn mail gedaan wordt, en geen antwoord ontvang...

 

Iemand die al in een dergelijke situatie heeft gezeten?

 

Bedankt!

Thomas

Link naar reactie

Gaat het over een frame of een volledige scoot? 

 

Je kan hem volledig in orde zetten en hem in Nederland laten keuren (via bvb Maskes omdat je een verblijfplaats in NL moet hebben om hem te kunnen laten keuren). Er hangt dan wel een prijskaartje aan vast...  

 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Het gaat enkel over een frame. Ik heb een motor liggen die ik kan reviseren, maar op dit moment wil ik er het geld nog niet insteken als ik niet zeker weet dat de inschrijving lukt.

De Nederlandse weg is me ook al gesuggereerd, maar het prijskaartje is niet min. Een laatste strohalm die ik nu nog wil vermijden.

Link naar reactie

Ik heb dat frame zelfs tot in Gent gebracht dacht ik mij te herinneren...welke papieren erbij waren weet ik niet meer...moest die toen niet dienen om een 50 cc frame te vervangen of zoiets ?

'T zal niet simpel zijn om dit terug op de baan te krijgen..

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...