Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Problemen Invoeren Vespa Px 125 1982


Aanbevolen berichten

Twee jaar geleden een Px gekocht als cadeau voor m'n vrouwke. M'n schoonvader zat mee in het complot en heeft 'm opzij gezet tot ze vermaarde. Hij reed er af en toe is mee om 'm los te houden. Maar ondertussen is die mens ziek geworden en jammer genoeg overleden aan zijn ziekte.

Doordat hij daarmee gereden had is die Px hard gestegen in emo waarde bij m'n vrouwke maar kon ze hem nog niet in ontvangst nemen doordat het te gevoelig lag.

Ondertussen zijn we 2,5jaar na aankoop en heb ik 'm eindelijk ingevoerd bij de douane en ben nu bezig om een gelijkvormigheidsattest aan te vragen en daar loopt het faliekant mis...

Ben daarvoor langs de vespashop in antwerpen geweest en die hebben mijn dossier naar de importeur gestuurd en dit kreeg ik terug;

"Hallo nog eens

Slecht nieuws : zelfs met de foto van het motornummer kan ik niet meteen helpen. De scooter zelf is van 1982, maar ons homologatiedossier stamt uit 1983. Er was maw toen geen PVG nummer toegekend (in 1982). Het staat verkeerd op de deouanering (roze formulier). Dat valt te begrijpen, want de scooter is maar ingeschreven in 1984. Heeft maw 2 jaar bij een dealer op stock gestaan want de echte productiedatum was 1982. Om het nog ingewikkelder te maken bestaat de code VMX5T 3008812 ook, maar dat is een PK 125 elestart. Op de foto van het chassis is die 3 echter niet te zien en is duidelijk een 0 te lezen, maar op sites zoals scooterhelp.com is een foutje gauw gebeurd natuurlijk.

De enige mogelijkheid die ik heb is een attest van bouwjaar maken, maar dat is geen officieel boorddocument. Het helpt wel bij de procedure unieke homologatie bij de DIV. Dat doen we echter pas als ook de foto van het motornummer aanwezig is uiteraard – tot dan blijft het dossiertje hier liggen bij de lopende zaken. Mocht alles in orde komen, kost dit document wel 80 euro (want is import)

Een rugsteun kost jullie 30 euro. Betekent dus 120 euro of 3 duplicaten die ik je gratis zal maken. (aan 40 euro/st)

Van: VESPASHOP ANTWERPEN KAPELLEN [mailto:vespashop@hotmail.be]

Verzonden: donderdag 20 augustus 2015 16:50

Aan: Colman Davy

Onderwerp: FW: Gelijkvormigheidsattest aan te vragen Vespa Px125"

Nu mijn vraag, wat kan ik hier nog aan doen, welke opties heb ik nog?

Alle tips zijn welkom, misschien een kader met Belgische papieren en overbouwen?

Maar wil eerst het houden zoals het is...

Date: Thu, 20 Aug 2015 15:27:22 +0200

Subject: Gelijkvormigheidsattest aan te vragen Vespa Px 125

From: lode.peters@gmail.com

To: vespashop@hotmail.be

Link naar reactie

Als je niet aan een GVA geraakt kan je hem altijd laten inschrijven als oldtimer, 1984 moet net lukken. 

 

Zie wel dat je over het juiste chasisnummer beschikt en type, keer desnoods terug naar de douane om dit recht te zetten. 

 

Met een attest van het bouwjaar ben je niets bij de DIV, die willen alleen een Belgisch GVA. 

 

 

 

Het enige nadeel is dat je hem in principe niet voor woon-werkverkeer mag gebruiken. 

 

 

Succes met het inschrijven! 

 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

zolang je alle documenten van inschrijven hebt van het land van origine is het geen probleem om als oldtimer in te schrijven.

 

GVA is dan niet van toepassing, enkel als je wilt inschrijven met een gewone M-xxx-xxx nummerplaat heb je dat GVA nodig.

Zonder GVA krijg je een O-xxx-xxx plaat en mag je geen woon werk verkeer doen alsook geen ritjes voor commerciele doeleinden.

 

met of zonder gva kan je reeds naar de douane gaan en importeren (minder als 1 euro).

eens je dit document hebt gaan je naar de verzekering voor je vignet.

 

Als je dan naar de div gaat (best in brussel, daar is altijd iemand van de douane aanwezig) dan heb je de dag erna je O plaat

Link naar reactie

Zijn wel copys, aangezien er geen vintage vespa's uitgevoerd mogen worden (heb ik me laten wijsmaken, zou cultureel erfgoed zijn...)

Das een mooi fabeltje, de waarheid: italianen kregen op een bepaald moment een premie als ze hun vervuilende 2takt uit het verkeer haalden. Hierdoor zijn er veel italiaanse voertuigen officieel geschrapt en op de schroothoop belabdt, vandaar de verkoop als onderdelen waarschijnlijk

Link naar reactie

Je kan altijd proberen met kopieën maar zorg idd dat je naar de DIV gaat als er iemand van de douane aanwezig is. 

 

Als je ertegenop ziet om naar Brussel te gaan, kan je oa ook in Gent terecht. .

 

Probeer wel zelf te gaan ipv de papieren op te sturen. 

 

Groetjes, nero. 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...