Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Valbaren Op 300 Super


vicdubois

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ben onlangs in het bezit gekomen van een matzwarte GTS 300 Super.

Ik heb erover gedacht van hier valbaren op te monteren, heeft er misschien iemand dat ook ggedaan en wil die dan misschien een fotooke plaatsen , want ik vrees dat dat misschien niet mooi zal zijn.

Dank bij voorbaat en groetjes.

Link naar reactie

Enkele seconden googlen leverde dit op :

Ik zou het anders bekijken Vic of dit nu mooi is of niet dat zou ik in het midden laten  maar wat belangrijk is is de functionaliteit van de baren,hopelijk moeten deze nooit dienen maar als ze dan toch is dienst moeten doen dan is je vespa voor een "stuk " beschermd en ben je zeker en vast blij ook al is dit mooi/minder mooi.

01717_ggLIEfnifgn_600x450.jpg?2015

Link naar reactie

Volgens mij gaan valbaren maar weining afdoen.

 

als je stilstaat , en je Vespa valt om, dan zou het kunnen dat de plastieke zijbumpers beschermd zijn?

 

Maar als je rijdt en je valt, wat gaan die sierbuizen dan nog afdoen?

 

Zoals veel op een Vespa; puur esthetisch...

Link naar reactie

En ik zit mijne altijd vast te hangen met het vorwiel ... das juist, dat oog, denk ik, is nog handiger ook ipv die ketting door dat wiel frunniken.

 

Valbaren; de naam is te misleidend gekozen , op echte moto's kan je valbaren zetten, om bvb je knieen te beschermen, maar die zijn meteen veel zwaarder plus de motor heeft effectieve bevestigingsgaten ervoor.

 

De Chrome sierlijstjes  die wij kunnen kiezen, zitten mee vast met schroefjes die eigenlijk al andere sierstukjes vast houden.

Link naar reactie
De Chrome sierlijstjes  die wij kunnen kiezen, zitten mee vast met schroefjes die eigenlijk al andere sierstukjes vast houden.

 

 

Dat is de reden waarom je niet voor andere merken mag kiezen, de Vespa OEM bars hangen wel degelijk vast aan de juiste plaatsen. Een goed voorbeeld hiervan is:

 

Zo hoort het: de OEM is onderaan bevestigd (onder de voet trede!) - link

Zo hoort het niet: andere merken is het inderdaad bevestigd op locaties die daar niet voor dienen - link

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Voor een GT125 ook op zoek naar valbaren

 

over nut en onzin ga ik me niet uitspreken, daar al genoeg discussies over gehad op ander fora ... <_<

maar iemand een adres of flink waar je er kan aanschaffen

 

momenteel enkel oem op vespalife gevonden heb daar al een bestelling lopen voor een hoop onderdelen maar nog gewacht met oem valbaren vind ze duur voor wat het eigenlijk is

 

maar weet van motorfietsen dat er diverse aftermarket varianten bestaan maar vind blijkbaar niet meteen iets voor een GT125

ook heb ik de vraag gekregen van men broer waar ik de vespa voor in orde breng of er een variant bestaat voor het standaard bagage rek, hij heeft liever een chroom variant met rugsteun voor de duo, topkoffer met rugsteun wil hij niet ...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...