Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Pk50Xl - Andere Sproeier Meer Pit ?


Franswa

Aanbevolen berichten

hallo Franswa,

Met de carburator heeft dit niks te maken als de motor in zijn vrij goed loopt zoals je vermeldt. Een XL motor in goede staat moet in de standaard carburatie makkelijk 50 km/u lopen,dat is althans mijn ervaring.

Dat verminderd vermogen ligt m.i. aan, ofwel de dichtingsringen op de krukas die in mindere staat zijn, of ook een te lage compressie door een versleten zuiger. Als de zuiger speling in de cilinder heeft, kan je dit, afhankelijk van de slijtage, nog enigszins opvangen met nieuwe zuigerveren. Nieuwe zuigerveren zijn goedkoop en apart verkrijgbaar.

Heb je een idee hoeveel km deze motor gelopen heeft? De speling tussen zuiger en cilinder is vrij makkelijk te meten en geeft je al een goede indicatie.

Link naar reactie

Dank voor jullie reactie.

 

Ik heb de carburator een nachtje in de carbu reiniger gezet en daarna deftig uitgeblazen met de compressor.

 

Resultaat : de vespa rijdt in eerste, tweede en derde, in vierde kan hij de behaalde snelheid bewaren maar niet meer harder, ik schat een ruime 30 per uur

(km kabel is kapot momenteel) MAAR dit enkel met de choke op, als ik de choke afzet, draait hij nog amper stationair...

Hij is wel niet super pittig maar rijdt wel.

Er is dus iets mis met de carbu al vermoed dat ik me ook kan aansluiten bij de mogelijkheden van dichtingsringen en zuigerveren voor een terug optimale kracht...

Zuigerveren lijkt me relatief makkelijk om te vervangen, dichtingsrigen daarintegen ?

Maar eerst misschien het carbu euvel oplossen ?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...