Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Plaatsen Van De Gaines Door Het Frame Van Vna


MESTKEVER

Aanbevolen berichten

Hoi,

Bezig met restaureren van een VNA1T. Het frame staat nog onafgewerkt. Voor de versnellingskabels kon ik een trekdraad plaatsen, maar voor de koppeling en de gaskabel krijg ik die niet door de tunnel voorbij de bocht ter hoogte van het rempedaal.

Bestaat hier een truc voor om gemakkelijk de gaines te kunnen trekken. Ik probeer dit nu al om later als de vespa gespoten is niet te veel miserie te hebben.

 

Gr

 

Gil.

Link naar reactie

Ik heb vooraf een hele lange draad getrokken (koperdraad van de verlichting) die zo lang was dat, éénmaal door het frame getrokken, de resterende lengte nog niet door het frame langer was dan mijn gaine.

Dus : de gaine volledig over dat resterende stuk draad geschoven, ze goed ingevet en hup doorgetrokken.

Bij mij was er eveneens de moeilijkheid van de beschadigde buitenrand van de gaine omdat ik de originele terug heb gebruikt.

Maar ging vlot zo...

Nadien de binnenkabel ook goe ingevet en die kon je d'er zo inschuiven... no problem

 

Hopelijk is dit iets ?

 

Groeten

Luc

Link naar reactie

Had ook dat probleem met de kabelboom.

Heb het frame dan op de grond gezet en ben met mijn hand via de opening van de benzine tank gedoken om de kabel te gaan zoeken.

Als je arm lang genoeg is en je bent niet van de zwaarste, moet je normaal tot aan het rempedaal geraken en zelfs iets verder.

Je zal voelen dat het er vol tussenschotten staat langs waar je de kabel zal moeten geleiden.

Succes

Link naar reactie

Voila, opgelost na veel proberen. Gaat het best met een nieuwe gaine, die hebben de gepaste stijfheid. als je weerstand voelt moet je de gaine laten ronddraaien en een lichte druk uitoefenen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...