Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Afbrekende spiegels bij nieuwe PX disc modellen


houba001

Aanbevolen berichten

Hello,

mijn linkerspiegel is op de laatste rondrit afgebroken. Het is eigenlijk de

houder die in het stuur vastgeschroeft zit en die de spiegel vastklemt die is

gebroken daar waar de schroefdraad begint. De schroef zit dus nog in mijn stuur.

Heeft er nog al iemand dit voorgehad ? oplossing ?

NB bestaan er voor de PX disc stuurafdekkapjes zobder de gaten voor de spiegels

in maar die voor de rest identiek zijn ? Heb veel goesting om de spiegels er

defintief af te laten ...

Link naar reactie

Houba,

Bij SIP hebben ze die PX Disc kapjes zonder de gruwelijke gaten!!!!

N

Link naar reactie

Ik heb dat zelf ook onlangs voorgehad maar dan tegen 100/u op autostrade. Spiegel vloog weg in stukken uit elkaar... Ik ga die schroef laten zitten en het systeem bestellen dat ze vroeger hadden op de PX modellen (spiegel aan een aparte houder onder het stuur). Ben met dit probleem (van de spiegels) naar de winkel geweest waar ik mijn vespa had gekocht en blijkbaar is dit een veel terugkerend probleem. Vandaar dat ik voor de andere optie kies. Ik rijd dus momenteel ook zonder spiegel rond en eerlijk gezegd is het mooier en toch niet zo onhandig als ik dacht. Om die gaten te maskeren heb ik er van die chrome toppen opgezet, die je kan krijgen in elke betere autozaak (dient normaal om gat van autoantenne weg te werken). Je kan natuurlijk ook kiezen voor een nieuw kapje zonder gaten (dit is wel duurder)

Succes en de groeten

EriX

Link naar reactie

Houba,

Heb dit een jaar geleden gekocht bij SIP... maar kan het helaas nu ook niet meer terugvinden!

Geertvespa heeft er ook eentje op de PX; jij een idee?

N

Link naar reactie

@ Hayes

Spiegel is er inderdaad spontaan afgevlogen, was wel aant vlammen en veel wind op autostrade. Spiegel bleek afgebroken te zijn tot waar schroefdraad begint, met gevolg dat ik dat onderste deel er dus niet uitkrijg, zal uitboren worden vrees ik... ;-(

@ N!ce (aka Nic) Wat heb je gekocht bij SIP, zie geen prentje of link ;-)

Ciao

EriX

Link naar reactie

Yep ,bij mij op dezelfde plaats afgebroken ( scooter heeft 4000 km) en zou een

probleem zijn dat vroeg of laat bij alle px discs optreedt ( vijs trilt gewoon stuk).

Ik reed gelukkig niet snel op een slechte kasseiweg en heb de spiegel nog kunnen vangen ...ik ga hem hoe dan ook ombouwen op het oude systeem alleen zou ik graag

het afdekkapje vervangen door 1 zonder gaten !

Link naar reactie

beste houba001, heb nog polyester en glasvezel matten liggen, ik wil gerust die gaten voor u dicht maken, geen probleem en voor het herspuiten heb ik een goed adres, mooi werk en niet te duur! laat maar iets weten! jeansprint

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...