Frederik9111 Geplaatst: 5 augustus 2014 Delen Geplaatst: 5 augustus 2014 Een clublid had vorige week een stevige vastloper met haar PX 125 2011. Het lieve kind dacht dat ze slechts af en toe een kwakje olie in het olietankje moest gieten. Soit... Na 2500 km met een kurkdroge olietank een streep van 20 meter getrokken op de E17 (!!) en het gelukkig kunnen navertellen... De piston en cilinder zijn voor de vuilbak; nieuwe kit is reeds aanwezig. Krukas, lagers, etc... zien er nog ok uit en gaan we niet vervangen. Echter is nu de vraag: is de oliepomp nog betrouwbaar? Kunnen we de (volle) olieleiding gewoon aansluiten? Of adviseren jullie de oliepomp te verwijderen en vanaf nu op zelfgemengde 2-takt te rijden? Alle tips/adviezen/opmerkingen/ervaringen zijn welkom! Link naar reactie
dmi Geplaatst: 5 augustus 2014 Delen Geplaatst: 5 augustus 2014 Als een lege olietank het probleem was moet je je geen zorgen maken. De pomp zelf is traagdraaiend en de onderdelen die sneldraaiend zijn worden gesmeerd door carterolie. Gewoon terug aansluiten die handel ;-) Link naar reactie
.carl. Geplaatst: 5 augustus 2014 Delen Geplaatst: 5 augustus 2014 denk ook niet dat het een probleem is, maar je bent natuurlijk altijd zekerder als je zelf olie mengt met de nafte é, da's evident. Maar als ze er nog vertrouwen in heeft, moet het kunnen, me dunkt. Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 8 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2014 Hum.. moeilijke... Ik voorzien in principe ook niet direct een probleem, maar 't zou zonde zijn om die nieuwe piston ook weer om zeep te rijden... even overleggen met de eigenares of ze zelfmengen ziet zitten. Nog iemand ervaringen/tips? Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 8 augustus 2014 Delen Geplaatst: 8 augustus 2014 Doe een paar tankbeurten tweetakt in de tank en vul de olietank met olietot het niveau zichtbaar is in het kijkglas. Rij zo een paar honderd kilometer en als het oliepeil in de olietank zakt, dan werkt de pomp nog... Link naar reactie
Frederik9111 Geplaatst: 8 augustus 2014 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2014 Uitstekende tip Speedracer! Een paar tankbeurten aan 4% lijkt me voor een nieuwe piston/cilinder zelfs een goed idee! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.