Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Aanbevolen berichten

Hallo,

hopelijk kan iemand mij hier helpen...

Ik heb een pk50s van 82' helemaal gerestaureerd , rijdt zoals het moet, technisch in orde.

Verzekeren zal waarschijnlijk geen probleem zijn

Deze heeft  trouwens tot begin jaren 90 rondgereden in Belgie.

Nu is GVA verplicht bij te hebben voor de politie . Probleem is dat de pk50s pas in 83 officieel in Belgie is verkocht.

Piaggo wil dus geen gva afgeven voor dit model.!!!

Wat nu ?

Ik heb hier en daar al iets opgevangen van unieke homolegatie  door DIV ?, of een validatie ?...

ik hoop dat iemand raad heeft.

 

gr

 

adrian

 

 

 

Link naar reactie

Een valideringsprocedure zou in dit geval misschien wel kunnen lukken. Ik ben niet zeker, want heb het nog niet gedaan met voertuigen van 50cc... en ook niet in gevallen waar de invoerder nog bestaat, maar geen GVA wil leveren. Ik heb de procedure onlangs nog wel doorlopen voor een Norton (omdat de invoerder niet meer bestaat).

 

Wat in jouw geval zéér belangrijk zal zijn is 1) een attest van verlies van je GVA en 2) koopovereenkomst. Je kan immers niet aan de hand van een inschrijvingsbewijs aantonen dat het effectief jouw voertuig is. Verder een sterk dossier samenstellen waarin je kort maar overtuigend de situatie schetst. De mail/brief van piaggio toevoegen waarin ze zeggen dat ze pas vanaf 83 in belgië rondreden. Dan zien ze ook dat het een model is dat gehomologeerd is in België. 

 

De div zal uiteraard zien dat het een vespa is die uit het buitenland komt. Hoe ze daarop gaan reageren weet ik niet. Ik zou dus voor de veiligheid ook eerst langs de douane gaan voor een 3) vignet 905. Kost je maar 10 cent. Div vraagt dat vignet vaak voor onbekende voertuigen. Zelfs al komen ze niet uit het buitenland. 

 

En dan hopen dat ze een goeie dag hebben als ze aan je dossier beginnen. 

Link naar reactie

GVA is niet verplicht om bij je te hebben. Je moet het wel hebben maar niet op zak , zelfs bij een controle kunnen ze je niks doen. Vragen om het te komen tonen (in een lokaal kantoor) kan wel.

Douane gaan is idd mogelijk maar je zal wel een factuur van aankoop in het buitenland moeten hebben anders gaan ze wss niks willen doen (was hier in Gent vroeger toch zo).

Als je een importdocument van de douane hebt kan je idd een "eenmalige validatie van een buitenlands gelijkvormigheidsattest" aanvragen , kost een 50-60euro en dan krijg je er eentje van het ministerie van verkeer

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...