Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Na De Gts 300 Nu Een Px 125 Erbij. Alle Info Welkom


tyro13

Aanbevolen berichten

Voila de eerste stap is gezet in 2takt land. Een witte px125 van 2012 met een kleine 1700km.

Het overgrote deel zal mijn madam met de wesp rijden aangezien ik al een 300gts SS heb en zijner geen rijbewijs voor heeft.

Ik ga deze stilletjes aan wat verbouwen(leest stap voor stap dat het thuis niet te erg opvalt)

De eerste stappen die ik ga doen is de originele wielen vervangen dor tubeless zwarte sip velgen.

Ik heb t topic reeds doorgelezen maar een sluitend antwoord vind ik niet naar de maat naartoe.

Ik zal ook t grijze gedeelte willen zwart spuiten ipv dat grijs zodat ik volledig zwarte wielen heb.

De velg zelf demonteren kan geen probleem zijn. Is het grijze deel wat te doen als beginnende pxer om te demonteren (om af te schuren en zwart te lakken)?

De chroom omlijsting van het beenschild had ik groot vervangen door een zwarte versie of ook zwart spuiten evenals het chroom vinnetje op het voorspatbord.

De bedoeling is op,termijn een volledig wit zwarte sportieve versie te maken en de meeste chroom delen te vermijden.

En om de eentonigheid mag er een herbie stripingske op.

Daarna zoetjes aan verdere verbouwingskes

spiegels veranderen liever in iets zwart ipv de chroom voelsprieten. (Graag suggesties)

Een langwerpig sportiever zadel. Zoals een sip longtail of ancillotti.

Een sportuitlaat. Liever direct iets zoals een malossi,polini simonini...etc en geen potje zoals een sito met het gedacht dat dit beter is als,ik in een later stadium naar een grotere cilinder wil.(of ben ik verkeerd met mijn redenering)

Alle help, suggesties welkom. Zijn er vespisten met sportieve pxen regio Aalst Zottegem had ik graag eens contact genome.

Ciao

Link naar reactie

Zeg me nu nog eens voor wie die PX is? voor jou vrouw... je hebt dat goed aangekleed bij je wederhelft.

euhhh vrouwtje zou jij niet eens beginnen scooteren, ikzal er wel eentje zoeken voor jou hoor <_<

grtzzz

 

ah ja, die Sito of sip is ook niet zo slecht om verder jou "vrouw" haar px verder te tunen, kijk maar eens voor een compleet sip road pakketje.

http://www.sip-scootershop.com/en/products/tuning+kit+dr+road+177cc+_10107000

 

grtzzz

Link naar reactie

Haha tja wat denk je...

Nee alle gekheid op een stokje. De hoofdreden is dat zei bij goed weer er mee naar t werk rijd in Gent gezien de files in de spitsuren de laatste tijd. Zeker als ze permanentie (1 a 2x per week) heeft en blijft tot 17u a 17u30.

Maar ze heeft glijdende uren en kan beginnen van 7u30 en al stoppen vanaf 15u30 en dan heeft ze geen fileprobleem.

Maar ik steek niet weg dat ik daar een zwaar beïnvloede rol in heb in de aankoop voor een px.

De eerste aankoop de gts 300 is vrij inpulsief gebeurd... Moest de zwaarste en snelste zijn...basta zonder naar t model te kijken en me verder te informeren. Nu rijd de gts zalig maar ik kan niet ontkennen dat de px me kwa model iets meer aanspreekt(dan niet de standaard versie maar de wat mooiere (volgens mijn goesting he... Dus wat sportiever uitziend, )en vooral als ze voorzien zijn van wat extra peper.

Dus dit is de ideale gelegenheid een px erbij te nemen.

Is idd een mooi kitje dat zeker haalbaar is en wat zeker op de planning staat. Ik zal de bal wel misslaan maar ik heb t precies niet voor zo een potje kwa uitlaat maar eerder voor zo een expansie uitlaat... Ik denk aan mijn camino tijd met de polini en leovinci's hahaha

Maar ik plan eerst meer wat optische aanpassingen zodat ze eerst met een wat bravere op de baan kan.

Ne keer ze het goed onder de knie heeft zal de rest wel volgen en wie weet vraagt ze er zelf achter wat peper!

Buiten het bestaande topics zijn er mensen die reeds ervaring hebben met de sip tubeless velgen? Enzo ja welke maat en welke bandenman.

Ook graag had ik geweten of er goede wielklemmmen/inrijklemmen voor de kleine vespa wieltjes zijn?

De meeste die ik tegenkom zijn vanaf 16" en zullen moeten aangepast worden... En anders wordt dit een projectje voor schoonvader hihihihaha

Link naar reactie

En zo heeft iedereen z'n uitleg voor een 2de, 3de, 4de,... Vespa in de garage :D

Link naar reactie

De bestelling van de onderdelen zijn gebeurd voor de 125

tubeless mat zwarte velgen met continental twist banden 3.5-10

polini uitlaat

polini venturi plus wat verschillende sproeirers (98-106)

verschillende sproiers

ancilloti zadel

achterlicht

voorspatbord

castrol 2t racing oil

zwarte sierlijst voor rond het beenschild

dat wordt een weekendje prutsen om dit klaar te krijgen.

Raadgevingen of een helpende hand om het venturi systeem en sproeiers te plaatsen demontage van het voorspatbord zeer welkom! (ps heb westvleteren en orval of e selectieken gin tonics...voor de drankverslaafden staan voor wie moeilijk over de streep is te trekken)

cheers

Link naar reactie

ja heb het ook ondervonden.

Deze morgen geprobeerd, deze middag...nougabollen. Uiteindelijk rond 17u ging het vrij vlot.

Deze avond de 2 hendels gedemonteerd,geschuurd en mat zwart gespoten, evenals de wielnaaf gedemonteerd geschuurd en mat zwart gespoten...staat klaar om de zwarte tubeless velgen te monteren.

ook de vork en onderkant veerpoot staan al netjes in t zwart...t lelijke grijs is partito!

De 2 spiegels zijn er ook al af. Nu nog de afsluitdopjes erin en tzal al een heel ander zicht zijn...whoppaaa

Morgen gaan de billen eraf en wordt t motorgedeelte onder handen genomen en t achterwiel. Netjes ontvetten en daarna een grondige poetsbeurt en ze zal staan blinken voor t verlengde weekend. Goei punten van madam mijn gedacht.

Link naar reactie

Direct wat job aan het doen...

Gisterenavond toch gelukt bij Sip, heb een sito plus genomen, madam wil niet te veel lawaai...

sproeier 98 en 100 besteld, origineel zit er een 96 in, heb ik al even gecheckt.

dan nog kleinigheden besteld zoals versellingsbakolie enz...

ik heb 1 spiegel rechts weggenomen en gat dichtgemaakt en de linkse heb ik ingekort en geplooid zodat die dichter het stuur staat.

Zeg die originele bandjes kunnen niet tubbeles zeker als je ander velgjes monteerd?

grtzzz

Link naar reactie

Allee ook goed bezig. Daar heb ik niet aan gedacht om spiegels in te korten... Maar t blijven voelsprieten he...

Wat betreft de uitlaat zal ze voor een voldongen feit staan denk ik hahaha Kzal maar zeggen dat ik gelezen heb dat t geluid nog meevalt...

Wat betreft de banden die zijn niet tubeless.maar uit mijn mtb ervaring ik rijd al jaren met latex in niet tubeless velgen en banden.

Je moet dan je velg dichtmaken met speciale tape en dan een deel vloeibare latex inkappen. Ik denk dat dit ook zou gaan en een betere lekbestendigheid geven als tubeless maar ik denk dat t probleem bij de velg hier zit om deze luchtdicht te maken.

Link naar reactie

Ivm die versnellingsbakolie. Zou ik de mijne ook vervangen is van 2012?

Ivm de ontstekingskaars, indien je wat aan tuning doet zoals uitlaat, polini venturi blijf je dan bij dezelfde "bougie" of zijn er betere op de markt Zoja graag type aub?

Link naar reactie

Viola de modificaties zijn gedaan. Moet zeggen dat het resultaat super is.

Wat een verschil met een standaard. De pruttelende ietwat schetterende polini uitlaat doet mijn hartje sneller slaan...jeugdsentiment.

Alleen had ik iets meer performance van de uitlaat verwacht samen met de polini venturi...maar dat kan misschien niet objectief zijn omdat ik ook met de 300 rijd.

Nu heb ik als sproeier een 102 gestoken en de eerste 2 versnellingen vind ik weinig vooruitgang. De derde en 4e is wel een groot verschil merkelijk meer lucht en pakt beter aan. Maar dan wel vanaf het middengebied. Onderin als je te snel schakelde naar een hogere versnelling (bv rustige rijstijl) vind ik het wat makjes...mijn vraag is nu zou de sproeier niet te groot zijn? Heb wat bang om deze te verkleinen naar een 100 of kan dit geen kwaad deze even te monteren?(mbt te arm?)

Ik vraag dit maar omdat hij volgens mij goed rijd . Wat zijn eventuele gevolgen van ietsje te rijk?

Ik lees hier op verschillende topics, kleur bougie nakijken. Maar is de enige goede manier niet op,een testbank zetten en daar dan de sonde in haar poep steken zo de precieze waarde te kennen? Ben ik correct dat dit rond de 1 op 13 a 14 moet liggen?

Deze winter plan ik een grotere cilinder (177) met de nodige verdere aanpassingen zoals krukas, grotere carbu etc... Dit is een werkje dat ik niet zelf(alleen) wil uitvoeren. Wie is terdege van kennis deze taak met mijn bijzijn op zich te nemen ofwel wie weet welke dealer van deze tuningactiviteiten op de hoogte is?

Laatste vraag, stel dat de kosten zo hoog oplopen dat een goed 200cc blok een optie zou zijn. Past deze maw in een 125 frame zonder dat je de papieren hoeft te veranderen?

Ik vraag dit omdat ik wel een motorrijbewijs heb maar niet mijn vrouw die met de px ook rijd. En bij bv politiecontrole niet tegen de lamp wil lopen dat haar rijbewijs niet geldig is.

Thx

Link naar reactie

Ben nog iets vergeten. Als je andere uitlaat (polini in mijn geval) en een polini venturi hebt gestoken. Kan je dan met je zelfde bougie blijven rijden? Of heb je nood aan een andere? Welkmerk type nr raden jullie aan voor een 125?

Grtz

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Weet er iemand de lakcode van een witte px model 2012. Of beter nog waar kan ik deze vinden ? Ik heb al eens onder t zadel gekeken maar vind het niet direct terug!

Ik heb de px ook voorzien van bitubo schokbrekers. De voorste is perfect. Alleen is de achterste zeker 5cm korter (ook al rade men mij deze aan bij sip)

nu is dit mogelijk te monteren. Maar het voorwiel komt nu wel meer omhoog als hij op zijn stand staat. (lees iets moeilijker om hem op en af zijn pikkel te halen)

ook helt het zadel nu wat op en geeft je een iets minder comfortable positie (je hebt t gevoel dat je een steile berg oprijd)

zou dit nu de verkeerde schokdemper zijn of zou ik kunnen geholpen zijn aan een soort adapter verlengstuk zodat hij weer meer omhoog komt?

Ik heb diet stukje gevonden bij sip...zou dit het goede zijn?

http://www.sip-scootershop.com/products/distanzmutter+stodampfer+_19934400

Ik heb de vraag ook aan sip gesteld en wacht nu op een antwoord...

thx alvast voor wie een replyke stuurt.

Link naar reactie

normaal is je kleur: white 544 en misschien staat dat wel op een sticker onder de rechtse bil dichtbij de chassisnummer.

met de vering kan ik niet direct helpen, heb ik nog niet los gehad. Maar hetgeen je daar aanduid van SIP ziet er wel zo iets uit.

Ps, heb vandaag den Yves gzien, met even een raar opzicht ;-)

grtzzzz

Link naar reactie

Hey Stef,

Is opgelost ondertussen. Ze raden bij sip idd zo een stukje aan. (52mm)

Dus volgende week is t probleempje weer opgelost. Alleen even wat werk wat de benzine tank moet even los om aan de moer van 13 te kunnen. Maar eens je t eens gedaan hebt valt het wel mee.

Kan een carrosserie hier verder mee met deze nr 544 ttz kan hij met die nr verf afmaken die identiek os aan de originele?

Ik kijk alvast eens morgen als ik haar billetje er eens afneem.

Verder kan ik zeggen na amper een klein toertje van een 15km dat dit toch een megaverschil is tov de originele vering die bitubo vering.

Wel wat harder maar t weggedragen is fenomenaal verbeterd. Ook het duiken tijdens het remmen, bij harder remmen is het schouderen ook weg.

@stef. Kan t geloven dat hij raar keek...zijn adrenaline zal gestroomd hebben hahaha. Zijn je stuurdopjes toegekomen?

Link naar reactie

Thx Stef.

Zal morgen nog eens kijken als ik bij een Carr. Kom.

Wel raar ik was vandaag ook bij een Renault Carr die zowel ixell als ppg heeft.

Hij vond de kleur onder piaggio niet...maar ik weet niet met welke computer hij heeft gekeken ppg of ixell.

Maar alvast bedankt he.

Ciao

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...