Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Voorvork Plaatsen V50 Lukt Nog Steeds Niet! Tips?


PhilH

Aanbevolen berichten

Beste medeforummers,

Eerder gaf ik al aan dat bij het terugplaatsen van de voorvork deze niet diep genoeg komt om alledrie de bevestigingsringen te plaatsen. De nieuwe lagers zij identiek aan de oude en ook de draagringen zijn gelijk. Ik kom nu nog steeds 3-4 mm te kort om de 3de borgring van de stuurkolom vast te draaien. De draagringen zitten er op maximale diepte in.

Nog tips?

Gr

Link naar reactie

die derde ring is een boring om er voor te zorgen dat de éérste ring op zijn plaats blijft zitten , kijk ook eens naar de vork zelf , kijk of er geen speling is onder de stofplaat , zie dat de ring op de vork waar het lager met de bollekes op zit goed naar beneden geschoven is  tot het einde

Link naar reactie

die derde ring is een borging om er voor te zorgen dat de éérste ring op zijn plaats blijft zitten , kijk ook eens naar de vork zelf , kijk of er geen speling is onder de stofplaat , zie dat de ring op de vork waar het lager met de bollekes op zit goed naar beneden geschoven is  tot het einde

Link naar reactie

Ja dan draait de kolom zonder speling. Kan ik die 3de ring dan weglaten? Begrijp niet wat je bedoeld Nero?

Gr

 

Neen, zeker niet rijden zonder die 3de ring! 

De eerste ring die op de bovenste lagers komt is toch hol langs de lagerzijde?

heb je de dikte van die lagers al gecontroleerd?

Zijn de bovenste ringen ook vervangen?

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Nee alleen onderste ring is nieuw met gelijke dikte. Heb vandaag met de originele ringen geprobeerd en dan past de vork ook niet. Het moet dus haast wel dat de onderste ring op frame of de onderste ring op de vork niet diep genoeg ingeklopt zijn.

Gr

Link naar reactie

Overal van, he; dit is een foto van het gevolg - kunnen we niets over de oorzaak op zien... Dus losmaken, foto van de voorvork onderste lagerschaal, foto van je lager in het frame, zowel onder als boven, scherp en met genoeg licht.

Link naar reactie

Ik heb de vork er niet opnieuw opgezet. Misschien een domme vraag maar van de drie ringen die de vork vastzetten, moet de borgring met inkeping toch in het midden ofniet? Anders is het plaatsen geen probleem. Kom nu alleen paar mm schroefdraad te kort voor derde schroefring. Gr Phil

Link naar reactie

Hoi,

 

Ongeveer hetzelfde probleem gehad met onze pk50 zit de bovenste lagerschaal wel diep genoeg in  het frame.

http://www.sip-scootershop.com/nl/ersatzteile/reserveonderdelen++v50pvet3pkxl-002/stuurkolom++spatbord-047?

op de pagina van het linkje staat de juiste volgorde in de exploded view.

Succes.

 

Groetjes,Thijs.

Link naar reactie

sorry nog een aanvulling.

De volgorde zoals je die op het plaatje hebt klopt alleen moet er tussen de twee moeren waarvan de onderste het bovenste deel van je lager is nog een ring met een nokje dacht ik.

Als die er niet tussen zit is he erg lastig om je lager te borgen tegen loslopen omdat met het aandraaien van de borgmoer je lagerschaal (onderste moer)zal willen meedraaien.

 

Nogmaals groetjes,

Thijs.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Pffff het is eindelijk gelukt, maar de marge is niet groot. Kan de laatste ring net met 2 slagen vastzetten. Maargoed. Zal ze nog een keer controleren naar paar honderd km. Deze week elektra controleren, bougie vonkt niet. Hopelijk kan ik brommen voor de zomer!

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...