cee Geplaatst: 14 februari 2014 Delen Geplaatst: 14 februari 2014 nadat het vorige project afgerond is: is het tijd om aan iets nieuws te beginnen: lambretta li 150 series 2 bouwjaar 1960. omdat standaard toch maar standaard is, heb ik gekozen om er een Rome olympics replica van te maken. in 1960 zijn er voor de Olympische spelen in Rome 80 lambretta series 2 uitgebracht in volgend kleurschema: vandaag de dag zijn er nog maar een paar van bekend. namelijk nr 26 en nr 80. ik zelf ga een replica maken met nr 22 plan is om de scooter eerst skelly in elkaar te steken, zonder kuip, neus, spatbord en zijpanelen dus: die stukken staan zo goed als bijna allemaal in grondverf: de rest van de onderdelen liggen nog bij de zandstraler. de motor die erbij was, was een li150 special blok. opzich niet slecht, want er zit een pacemaker boite in, maar voor die keer dat ik eens iets standaard ga maken, had ik toch graag een origineel series 2 blok gehad. zo gezegd, zo gedaan: series 2 carter gekocht en laten zandstralen. uit het 150special blok worden alle onderdelen over gebouwd, en uit die carter worden ook alle armpjes etc gehaald. motorisch ga ik het zoals gezegd deze keer standaard houden, buiten dan de ombouw naar GP krukas en elektronische ontsteking. tot zover. volgende week komen alle andere onderdelen gezandstraald binnen, en worden die klaar gemaakt om in grondverf te zetten. keep you posted. Cee Link naar reactie
Macvespa Geplaatst: 14 februari 2014 Delen Geplaatst: 14 februari 2014 nice one!! en zo blijfde bezig he :-) Link naar reactie
josse Geplaatst: 16 februari 2014 Delen Geplaatst: 16 februari 2014 succes. Klinkt als een mooi projectje. Link naar reactie
gunter Geplaatst: 16 februari 2014 Delen Geplaatst: 16 februari 2014 Enkel die standaard motor is niets voor u hé Link naar reactie
cee Geplaatst: 16 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 16 februari 2014 Enkel die standaard motor is niets voor u hé I know..:S maar uiteindelijk, hoe dikwijls ga ik hiermee rijden? (nuja, da heb ik al bij elke scooter datk gemaakt heb gezegd..) als het rap moet gaan pak ik die mugello of imola wel Link naar reactie
Moon the Loon Geplaatst: 16 februari 2014 Delen Geplaatst: 16 februari 2014 leuk project, succes. Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 17 februari 2014 Delen Geplaatst: 17 februari 2014 Zal wel weer iets tof worden. Ben benieuwd. Grtjs Makke Link naar reactie
Moon the Loon Geplaatst: 17 februari 2014 Delen Geplaatst: 17 februari 2014 Nr.12 bestaat ook nog, die staat in het museum van Vittorio Tessera. Link naar reactie
cee Geplaatst: 5 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 5 maart 2014 ondertussen nog een kleine update: vorige week heb alle overige stukken teruggekregen van de zandstraler. vermits al deze carrosseriestukken gepoederlakt waren, heeft de zandstraler deze eerst chemisch ontlakt, en daarna gezandstraalt. daarna direct naar de carrossier voor in epoxy(oranje/oker), deze stukken verdwijnen de eerste 2 maand toch nog op't schap. alle andere onderdelen om een skelly te bouwen (zwart gespoten) staan in de grondverf. deze week worden deze nog geschuurd, om dan half volgende week naar de carrossier te gaan voor lak. achterspatbordje en achterlicht zijn al geschuurd en dus spuitklaar. motorisch ook nog een kleine update: de boite zit erin met nieuwe lagers. nieuwe 4plaats koppeling, zodat het originele tandwiel kon terug gebruikt worden. Weeral een kost bespaart, en tenslotte is een 4plaats koppeling origineel, en al lang goed genoeg voor een bogstandaard blokje. de standaard overbrenging (15x46) er terug in, dit met nieuwe kettingspanners en een nieuwe borging omdat dit blokje toch gaat werken met platins ipv een elektronische GP ontsteking, vond ik het ook niet nodig om een nieuwe GP krukas te steken. de originele LI krukas opgekuist, en terug gemonteerd met nieuwe lagers en bourages. Link naar reactie
cee Geplaatst: 18 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 18 maart 2014 ondertussen gespoten onderdelen binnengekregen, en dus bijgevolg tussen de soep en de patatten begonnen aan den opbouw: kabels getrokken, net nog eens doorknippen om de originele kabelsmeernippels ertussen te zetten rear grill gemonteerd, net al de achterrekrubberkes ondertussen zit de luchtfilterbox en de naftbak er ook al in. en is de fourche ook al klaar. morgen komen er enkele wit gespoten onderdelen toe, en moet ik enkele kleine stukjes zoals chromering en engine mounts bestellen om verder te kunnen cheers. Ced. Link naar reactie
Gas geven Geplaatst: 19 maart 2014 Delen Geplaatst: 19 maart 2014 Mooi werk ! Benieuwd naar eindresultaat Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 19 maart 2014 Delen Geplaatst: 19 maart 2014 Ziet hem petrol geven senne Da gaat een schoontje zijn als hem af is. Grtjs Makke Link naar reactie
cee Geplaatst: 19 maart 2014 Auteur Delen Geplaatst: 19 maart 2014 kleine foto update: blok hangt eronder, gene stress, achterveer is uiteraard ne weggooier, maar voorlopig goed genoeg om den blok deftig te presenteren. luchtfilterbox, naftbak en andere erin: Link naar reactie
WolfVCL Geplaatst: 19 maart 2014 Delen Geplaatst: 19 maart 2014 Mooi, welke kleur staat erop ? Link naar reactie
propliner Geplaatst: 22 maart 2014 Delen Geplaatst: 22 maart 2014 WOOWW knap werk!! Link naar reactie
kurt Geplaatst: 23 juni 2014 Delen Geplaatst: 23 juni 2014 Mooi werk inderdaad, origineel concept. Wat is de status momenteel?Op de eerste foto's zag ik het gezandstraalde blok. Zo heb ik er ook een paar laten doen, dat heeft wel een proper resultaat maar de finish is toch vrij ruw en mat.Ik zag eerder ook blokken die 'acid dipped' waren ipv. sandblasted en dat resultaat leek me een heel stuk beter, echt mooi glanzende alu. Ik vermoed dat zoiets veel langer proper blijft dan de matte finish van het zandstralen. Heeft iemand daar ervaring mee? Wie doe dit in Vlaanderen? Prijs? Link naar reactie
cee Geplaatst: 4 juli 2014 Auteur Delen Geplaatst: 4 juli 2014 Foto's komn eraan. Zandstralen is redelijk fijn, dit is glasgestraald. Acid dipping kan je bij RLC laten doen, en eventueel ook laten polieren Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.