herbal Geplaatst: 13 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2014 Voorkeur gaat naar: Pinasco 177 alu 24/24 carb Race kruk Polini venturi + Jl-uitlaat (heb ik al steken) Tja, kostelijk, blijkbaar goeie set-up als ik mag geloven wat ik lees op het WWW, maar anderzijds heb ik vragen bij betrouwbaarheid. Je zal het maar voorhebben: veel geld spenderen aan punch en power, en na 3 maanden VTB-VAB bellen om u te komen takelen... Link naar reactie
EriX Geplaatst: 14 februari 2014 Delen Geplaatst: 14 februari 2014 Ik heb zelf al genoeg gesukkeld met opgevoerde 125cc blokjes en ik had daar eigenlijk altijd last mee. Zeker als je die constant gebruikt voor woon- werkverkeer en voor lange afstanden. Dus: na veel gesukkel met die opgevoerde 125cc blokjes heb ik een aantal jaar geleden dan besloten om op al mijn scooter standaard 200cc blokjes te plaatsen, behalve op de T5 want dat is een compleet ander verhaal. Neem het gerust van me aan ik moet niet meer weten van tuning blokjes, tenzij het voor op circuit is of om rond de kerktoren te knallen. Stel je ook eens de vraag waarom je zo veel geld in iets zou steken om ocharme max. 5 à 10km/u (als je dat resultaat al krijgt) sneller te gaan en ohja iets vlotter op te trekken... Uwe puinch en power stelt eigenlijk niet veel voor als je het prijskaartje ernaast legt. De verhouding kostprijs en wat je er voor terug krijgt is eigenlijk absurd en als je realistisch bent kom je dan ook tot de conclusie dat je maar beter voor een standaard 200cc blok kan gaan. Die 200cc blokjes zijn oerbetrouwbaar en die hebben ook meer pit t.o.v. een sloom 125cc blokje. Eigenlijk is het heel simpel, een scooter dient om mee te cruisen. Heb je geld te veel en wil je constant veel geld uitgeven om uw opgevoerd blokje te onderhouden en te herstellen na de zoveelste vast/warmloper dan doet u uiteraard maar. Wat ik na al die jaren eindelijk door heb is als je snel (en betrouwbaar) wil gaan koop dan toch iets anders dan een scooter. Link naar reactie
EriX Geplaatst: 14 februari 2014 Delen Geplaatst: 14 februari 2014 Kreeg dit niet meer bij de edit (waarom kan je dat ook maar 1x doen?) Eigenlijk zijn al die scooters niet meer dan veredelde (opgefokte) brommerkes, de naam motorfiets onwaardig, toch zeker als je dat vergelijkt met 'zware' motorfietsen (vanaf 400cc). Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.