Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Problemen Met Laden En Electrisch Systeem


propliner

Aanbevolen berichten

Hoi mede vespisten.. vrij dringend want wesp mn enigste vervoer momenteel hihi

 

Ik rij met een zilveren PX125 met checkerstrepen op de billen  van 2004

 

Na een tijdje met een kapotte batterij te hebben rondgereden toch beslist om nieuwe te steken. zo gezegd zo gedaan.. de juiste batterij gekocht.. opgeladen.. en..

Als ik mijn pinkers gebruik ...soms werken ze en soms alleen... als ik echt snel rij.. dus als de motor genoeg stroom levert. anders alleen pinkers vanvoor die werken. Ook springt mijn achterlichtlampje vaak. Nu ook gemerkt.. als ik redelijk snel aan het rijden was.; dat plots mijn voorlicht en dasbordverlichting HEEL FEL begonnen te branden.. na half minuutje alle licht terug flauwkes.. Als dit dus gebeurt.. springt door de hogere voltage mijn achterlicht.

Ik vermoed de regelaar die kuren heeft? of toch ergens een slecht Kontakt?

Ik vermoed dat de regelaar ni uit elkaar te halen is zoals een oude regelaar van een auto?. Nog iemand een ideeke waaraan dit kan liggen?

Vroeger nooit dit probleem gehad.. blijkbaar iets te maken met oude kapotte bat. en Nieuwe? misschien de regelaar verkl..t door te blijven ronrijden met de kapotte batterij?

Ik hoor het graag.. Dan kan ik er spoedig aan beginnen te sleutelen..

Groetjes uit het verre Boechout  en.. een allerbest 2014 vespajaar gewenst aan iedereen

 

Propliner

Link naar reactie

Hoi Scooterfreak..

Heb horen zeggen dat je dan de regelaar stuk kan doen.. er moet altijd een stroom lopen door de batterij of het circuit?  weet het ook ni.. weet wel dat je bij auto's zékere NIET ZONDER batterij mag rijden of zelfs starten met lader bijvoorbeeld.

Ga seffens eerst eens alle circuits nakijken se..

Bedankt voor je reactie hoor.. een fijn 2014

Link naar reactie

ik denk dat je het probleem elders moet gaan zoeken. Ik heb zelf een hele tijd rondgereden met een PX200 (2003) met kapotte batterij en op mij T5 werkt deze ook al jaren niet.

Een kameraad van mij heeft een PX125 (2007)? waarbij de batterij ook al jaren stuk is. Uw probleem staat dus, volgens mij, los van uw batterij

Link naar reactie

Heyy Beste Vespista's  allereerst een fantastisch 2014 gewenst vol met voorspoed zonnige dagen en weinig pech.

Het probleem was wel degelijk de regelaar die stuk was. Met hulp van TomVC  die nog een regelaar had liggen.. vandaag hem gemonteerd. Werkt terug Prima en laadstroom batterij terug zoals het hoorde 13V ipv 14,5 - 15V

Nu nog nief lampkes halen en we kunnen weeeral raggen. :D

 

Bedankt nog ns iedereen voor jullie posts en hulp.

 

Ronald

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...