Ga naar inhoud
Vespaforum.be

6 Weken En Nog Geen Helm


Timothy

Aanbevolen berichten

Moest het even kwijt, eind julie heb ik een nieuwe PX125 gekocht en daarmee 2 witte GTS helmen.

De helmen waren niet in stock en zouden een paar dagen later komen, ik kreeg toen een expo helm intussen, toen de helmen een week later nog niet in waren ben ik gaan vragen voor een tweede helm zodat we samen konden rijden, wat de oorspronkelijke bedoeling was.

 

ik bel ongeveer iedere week en steeds hetzelfde antwoord: volgende week misschien.

Bij Vespa sluiten ze blijkbaar in augustus, dus wat nergens in stock is kan je pas krijgen nadat de fabriek weer open gaat en het eventueel weer bouwt.

 

Het vervelende is dat de helm die ik nu heb mat zwart is, en daar komen vlekken en krassen op gewoon door er naar te kijken, en die van mijn vriendin is één maat te groot want ze hadden niets anders... Dus deze zomer hebben we niet echt van de Vespa durven profiteren.

 

Nog iemand ervaring met zulke situaties?

Link naar reactie

Ja, ik gisteren nog.

 

Mijn bakker zat zonder wit brood, en 's avonds ging hem dicht tot de volgende ochtend.

 

Ik moest dus kiezen tussen of een bruin brood, of een mogelijk wit brood van een onbekende bakker of daags nadien terugkomen voor een vers warm brood.

 

Ik heb dus gisterenavond fritjes gegeten, en vanochtend een brood gaan halen. Zo, en dat moest ik nu ook even kwijt. :D

Link naar reactie

Heb je voorschot gegeven? Indien nee en je bent zeker van je maat bestel hem dan online... Meestal goedkoper en direct leverbaar.

Kijk eens op ebay.it.

Anders neem eens de lijst van de vespadealers en mail wat dealers met uw vraag of ze witte op voorraad hebben...simpel.toch!

Link naar reactie

Ik wil geen slechte reclame maken voor de dealer, ben ook zelfstandige dus weet ik hoe dat gaat en zij kunnen er niet veel aan veronderstel ik.

Maar het is bij moto conti Milmort, bij de vespa kreeg ik €100 korting op accessoires bovenop de zomer korting van Vespa dus heb ik de helmen daar ook besteld.

Ik heb nooit een helm gehad dus wist ik mijn maat niet, en die daar gaan passen om dan online te bestellen is overdreven. Ik heb trouwens online niet goedkoper gevonden, naar eigen zeggen garanderen zij de laagste prijs in het land op vespa's en accessoires. De keren dat ik daar ben geweest waren er inderdaad ook klanten die van heel ver kwamen.

 

In ieder geval dankjewel Tyro voor de nuttige info, maar zoals ik al zij is alles besteld en betaald. Dus zit er niets anders op dan te wachten.

Vongens de dealer is de witte GTS L-maat helm op backorder bij de leverancier, maw dat hij niet meer beschikbaar is en geleverd zal worden indien hij weer gemaakt word.

Als hij volgende week niet binnenkomt dan ga ik zien of ik die niet kan ruilen voor een vintage helm zonder doorzichtig vizier. De helm die ik nu heb gekregen is een ander merk maar GT-type en ik vind dat er toch nog veel wind, stof en insecten in je ogen vliegen. Misschien is de GT beter gebouwd maar ik vraag mij af of een bril niet beter werkt.

Link naar reactie

Wel ik heb nu een momo design type fighter en ik vind die prettiger zitten. Ook kwa afwerking vind ik deze net een tikkeltje beter.

Dat is natuurlijk misshien heel persoonlijk...maar ik geef het maar mee moest je het lange wachten echt beu zijn.

Enig nadeel hij kan niet onder het zadel weggeborgen worden wat de GT wel kan. Al is dat zo nauw dat als je dat elke keer doet hij zeker geschonden gaat zijn.

Link naar reactie

backorder is bij officiele dealers het favoriete stopwoord.

ik wilde toen ik 17 was eens iets bestellen voor mijn pk50. stuk stond in backorder en ze zouden mij bellen wanneer het binnen was

we zijn nu 20 jaar later ... en ik wacht nog steeds

Link naar reactie

Heb deze week weer gebeld en nog niets, dan heb ik maar gevraagd of ik hem kon wisselen voor een vintage helm en dat was geen probleem.

Dan ben ik maar langs geweest en vertelde ik over het probleem van tocht onder het vizier, dan heb ik een GT helm (van andere kleur en maat te klein) opgedaan, en de Vespa helmen zijn inderdaad beter gemaakt want het vizier gaat lager en komt dichter naar je toe vergeleken met de helm van ander merk die ik intussen heb gekregen.

 

duuuus toch maar beslist om te wachten op de GT.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...