Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hoe Ver Ga Je In Het ... ?


WolfVCL

Aanbevolen berichten

Mijn 150s heeft nog een harde kas maar in't verleden is aan de bodemplaat wel wat laswerk gedaan. Scheurtjes achter aan de bodemplaat met body en andere 'self-made' steunstrips onder de bodemplaat + enkele extra versterkingen. Waarschijnlijk een praktische restauratie van een of andere Spaanse boer.  :)

De afwerking is niet 100% maar kan wel nog wat bijgewerkt worden.

Is het beter de boel te slopen en te vernieuwen zodat deze sporen van  de vorige restauratie weg zijn of geven die net de geschiedenis weer van deze 150s ?

Restauratie naar nieuw of naar degelijk maar met een eigen verhaal ?

 

Persoonlijk heb ik de neiging om voor keuze twee te gaan maar ik ben eigenlijk ook eens benieuwd naar de andere en meer ervaren meningen !  ;)

Link naar reactie

Onderwerp je scoot aan een grondige keuring. Als je nergens ernstige fouten vind (doorroesting, lasnaden gescheurd, frame vervormd,... ) kan je het zo behouden.

 

In de scooterjargon worden dit "rat's" genoemd. Deze zijn mechanisch perfect in orde maar zien er (heel) afgeleefd uit.

 

Hou er ook rekening mee dat je bij een eventuele restauratie niet meer terug kan (o-lak kan je nooit meer vervangen).

 

De 2de optie is het naar "nieuw" brengen van de hele vespa; Als dit perfect gedaan tot in het kleinste detail heb je ook een eyecatcher.  

 

De meeste resto's zijn echter van middelmatig niveau (wat niet wil zeggen dat men zijn uiterste best heeft gedaan).

 

Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar de ratlook, houden zo! :)

 

Groetjes, nero.

Link naar reactie

D'er is nog een tussenweg : enkel de lak vernieuwen (wat eigenlijk niet als een harde restoratie wordt aanzien) en behoudt van alle oude originele onderdelen.

 

2h37tea.jpg

 

2ni8wvs.jpg

 

 

dat vind ik maar niks

Link naar reactie

@ Wolf, ik heb die verstevigingen gezien. Ik zou ze laten zitten, 't zijn volle ijzeren latten die men er onder heeft gelast, lijken mij veel steviger dan de holle profielen die er normaal onder staan en minder onderhevig aan roest (van binnenuit). Probleem met de lak bij die van jouw is dat de scoot overschilderd is geweest en dat de originele lak er nog onder zit, moest ge nu op één of andere manier de bovenste laag eraf krijgen, dan zou je de originele lak kunnen polieren. Mijn voorkeur gaat ook uit naar een "rat"look.

Link naar reactie

dat vind ik maar niks

 hmmm, ik wel, in ieder geval geen problemen met de pasvorm en de kwaliteit van de herbruikte onderdelen.

Link naar reactie

@ Wolf, ik heb die verstevigingen gezien. Ik zou ze laten zitten, 't zijn volle ijzeren latten die men er onder heeft gelast, lijken mij veel steviger dan de holle profielen die er normaal onder staan en minder onderhevig aan roest (van binnenuit). Probleem met de lak bij die van jouw is dat de scoot overschilderd is geweest en dat de originele lak er nog onder zit, moest ge nu op één of andere manier de bovenste laag eraf krijgen, dan zou je de originele lak kunnen polieren. Mijn voorkeur gaat ook uit naar een "rat"look.

u-profielen zijn veel steviger dan platte latten... 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...